• smultrontopp

Bröllop 080809

Någon mer som gifter sig samma dag som vi? hur långt har ni kommit i planeringen?

• Svar på tråden Bröllop 080809
  • SochK

jag har på oxå börjat titta lite på inbjudningskort. Men först vill jag att vi ska kolla ut vilka klänningar mina tärnor ska ha. Var o provade klänning till mig idag!!! Fastnade för en som kostade 3800:-.
    Gå in å titta på klänningen på www.venusbridals.com ,sök sedan på VN6603. Vad tycks?
    Jag märkte snabbt när jag provade klänningar, att jag vill ha den enkel och utan släp.

• J D

MammaMiaa skrev 2009-02-13 19:32:14 följande:
    Har ni börjat med inbjudningskort. Jag har börjat så smått titta på korten. Jag funderar på att sätta OSA datum den 1 juni. Men när ska man då skicka korten?

Vi tänker skicka våra typ i slutet av april eller mitten av maj och ha OSA 15 juni eller 30 juni tror jag. Vi har redan skickat save the dates dock.

• SochK

Nu är inbjudningskorten beställda! Skönt att bocka av ännu en grej på listan. Hur går det för er andra.....?

• MammaMiaa

Ska titta ut min klänning imorgon. Ska snart knåpa ihopa mina inbjudningskort

• SochK

Jag ska fara in till stan och beställa min klänning snart. Har bara varit inne och prova i en butik,men har ändå bestämt mig för en klänning där. Blir ju inte lättare om man har varit i flera butiker, och har en massa bra klänningar att välja på.

• MammaMiaa

Jag har köpt min klänning skor,tiara och väska de mesta finns i galleriet.

• MammaMiaa

Idag tjejer har vi 5 månader kvar tills vi blir fruar. Jag längtar så efter dagen B

• brud2009

Idag har jag hittat MIN klänning, är såååå lycklig
    Frågan är nu bara om jag ska hyra den eller köpa??? Det skiljer ca 2000:-
    Hur går det för Er andra?
    Jag ska ut och beställa ring i veckan som nu kommer samt börja leta skor mm.

• AnCo
    MammaMiaa skrev 2009-03-08 20:45:01 följande:
    Idag tjejer har vi 5 månader kvar tills vi blir fruar. Jag längtar så efter dagen B
    [/citat]

Det är 5 månader kvar för oss killar också!
    brud2009 skrev 2009-03-08 21:41 följande:
    [citat]
    Hur går det för Er andra?
    Min w2b ska köpa sin klänning i helgen. Det kommer en hel skock tjejer med. Lite skönt att man inte får vara med. :)
  • MammaMiaa

Ja  då va det 4 månader kvar till vår stora dag. Jag ska hämta min ring till lönen. Hur går det för er andra.

• AnCo
    MammaMiaa skrev 2009-04-08 09:08:10 följande:
    Ja  då va det 4 månader kvar till vår stora dag. Jag ska hämta min ring till lönen. Hur går det för er andra.
    Jo i veckan har vi vart riktigt flitiga. Vi har denna veckan:
    * Beställt brudbukett + alla andra blommor
    * Pratat med frisören om frisyr
    * Beställt bröllopstårtan
    * Lämnat in hindersprövningsansökan hos skattemyndigheten
    * Pratat med fotografen och bestämt paket
    * Kollat festlokalen en gång till
    * Beställt champangeglas med gavyr till brudparet
    * Tjatat på cateringen

Kvar att göra denna veckan:
    * Leta skor till min w2b
    * Sminkkurs til min w2b
    * Prata med präst på lördag om vigselakten + musik.

Börjar få smått panik nu. Så mycket kvar att fixa på fyra månader.
  • alltiett

Vi ska oxå gifta oss 080809.
    Skickar ut våra kort idag eftersom man ska skicka ut tidigare om man har bröllop under semester månader så folk kan planera.
    Glöm inte att madonna spelar samma dag i Sverige.
    Vi har ordnat med
    lokal
    kyrka
    fotograf
    brudbukett
    frisör
    bokat hotell
    catering
    våra kläder
    bestämt dukning
    trubadur
    bil
    etc.

Har inte beställt smycken eller tiara samt underkjol.
    Hindersprövningen ska vi beställa snart tänk på att den bara är giltig i 4 månader.

Kram Eva

Svar på tråden Bröllop 080809