• MTTM

Vilken TID?

Vilken TID på dagen gifter ni er? Och hur gjorde ni när ni valde?

Vi gifter oss i oktober och hade egentligen tänkt oss kl 15, men i "vår" kyrka får man bara välja på 14.30 och 16. Vad skulle ni ha valt? Gifter man sig 14.30 kommer det ett annat par efter oss kl 16, men väljer vi kl 16 så är vi sist - vilket kanske är smart när det gäller fotografering etc...? Gifter vi oss 14.30 kommer folk förmodligen till festlokalen vid 16-16.30 och gifter vi oss 16 kommer de förmodligen dit 17.30-18 - vilket tror ni är smartast när det gäller denna aspekt...? Hur hade ni resonerat? Hoppas på bra idéer från alla duktiga brudar.....

• Svar på tråden Vilken TID?
  • Fenixx

jag hade tagit 16, blir lagom med allt efteråt tycker jag. och skönt som du säger att slippa folk efteråt som ska komma.

jag hade gärna valt den tiden, men då vi ska ha med ett riddarsällskap vid våran vigsel så blir det kl.14, då dem sen vid 14.30 alltid har tornéspel där varje år, som denna gång tillägnas oss. hihi

• MTTM

Fenixx: det låter ju inte helt fel att få ett helt tornerspel tillägnat sig! Blir verkligen ett minne för livet..

• Hvidbrud

Vi valde kl 16 för att ge oss en lugn och osterssad morgon. Vckert ljus till fotograferingen efteråt och bra tid till middagen kl 19-19.30. Festen höll på till kl 3.30. Helt lagom!

• DanKat

Vi hade absolut tagit den tidigare tiden (vi har bokat kl 14 i vår kyrka). Annars slutar festen så väldigt sent, vi vill inte vara såå trötta när vi åker därifrån

• Snuttis2

vi hade tänkt att gifta oss kl: 15:30 men kyrkan var redan bokad så istället blev det kl 14:00..jag är i efterhand jätte nöjd med tiden..vår vigsel kommer ta ca 45-1 h då vi är musik galningar och vill ha in så mycket sång som möjligt i programmet..efteråt ska ju alla gratuelar och det brukar ta ca 30 min ..
    då är kl. ca 15:30 och det blir fotografering för oss...vilket tar 1-15 h..minglet börjar sedan vid 17 tiden ..vill gästerna anlända tidigare medan vi fotas är de välkomna då alla även kommer bo på slottet där middagen serveras..jag vill inte stressa så jag tror att tidsplanen blev strålande även om jag surade en stund till en början :)

• Fenixx
    MTTM skrev 2009-01-10 17:34:09 följande:
    Fenixx: det låter ju inte helt fel att få ett helt tornerspel tillägnat sig! Blir verkligen ett minne för livet..
    ja vi bägge tycker det ska bli kanonroligt, och skoj att överraska gästerna med det också.

jo en fördel med senare tid tycker jag också som en sa ovan att man inte behöver stressa så, utan man kan i lugn och ro greja hos frisören, fixa med kläder, hämta bukett och om man även ska fotograferas innan.
Svar på tråden Vilken TID?