• DCL

Storlek på stenen?

Ni som har enstensringar (solitär med rund diamant eller prinsess), vad har ni för mått på stenen (inte carat utan mm)? Vad tycker ni känns som lagom storlek? Vill inte ha någon stor blingbling, men ska det vara en enstensring vill man ju ändå ha den liiite större. Visa gärna bilder

• Svar på tråden Storlek på stenen?
  • DCL

toppen! Är imponerad över att du hittat så bra sidor, hade inte vetat vad jag skulle söka på riktigt.
    Vad har du för förlovningsring? Det jag klurar på mest är så att inte den stora stenen i vigselringen liksom "skymmer" för mkt av förlovningsringen... Har nämligen några små stenar i förlovningsringen med.

• BlendaSigne

ah... jag har min solitär som "right hand ring" men det är snyggt med en solitär tillsammans med ett "wedding band"... vet ej hur din ring ser ut men gå ut o testa den med solitärer... tror det är enklast... har du nån bild på din förlovningsring?

• DCL

aj då, der att hela adressen inte kom med... Det är iaf schalins "Passion" med tre små stenar diagonalt, fast i vitguld då...

• Hemlig2009

Jag kommer ha stenar i båda mina ringar. Du ser dem i mitt galleri. Kommer ha 0,34 ct princess i enstensringen och enligt sidan ovan är den ca 4 mm, mina ringar blir 4,5 mm så med infattningen blir det nog kalas. Jag vill nämligen inte att någon ska gå över den ena eller att jag inte kan ha dem tätt ihop.

Kommer ha vigselringen, dvs enstensringen, innerst för att det är snyggast och för att den inte ska skymma min fina ring med kanalfattning.

• DCL

Hemlig2009: Kikade på dina ringar och jag tror också det kommer bli kanonfint! Det är nog ganska lagomstorlek. Massa beröm för inbjudningarna också, de är jättenygga!! Smart att ha två olika typsnitt för era namn, det blev en jättetuff effekt!

• J D

Jag ska ha en 0,8 ct solitär som jag ska ha mellan 8-10 mindre stenar (0.03) vid sidan av den. Min förlovningsring är ett band med 12 0,03 stenar. Jag tror att jag kommer att ha solitären längst bak för att den ej ska skymma övriga.

• LB5

Min är 0.75 ct och fabulous!! Den är köpt på Kaplans i Stockholm:

www.kaplans.se/kaplans/

Här finns mycket bra information om diamanter, det är inte bara storleken som räknas, utan även färg,"clarity" och hur den är slipad:

www.adiamondisforever.com/

Min ring är en förlovningsring, jag tror att jag kommer att ha en slät ring som vigselring :)

Svar på tråden Storlek på stenen?