• Svedalatös

Hur lång tid innan skickar man ut inbjudnings kort

Eftersom vi gifter oss i semester tider vill man ju att männiksorna man tycker om skall vara på vårt bröllop och inte på semester i medelhavet.

• Svar på tråden Hur lång tid innan skickar man ut inbjudnings kort
  • Kärlekensskull

Vi gifter oss i Pingst (Maj) och ska skicka ut inbjudningarna i mitten/slutet av febuari.

• Nalle Puh 40

Gifter oss oxå pingst, postar dem i slutet av jan

• monkay

Vi gifter oss i Augusti och hade tänkt att skicka ut inbjudningskorten i mars/april...Det är ju då man bestämmer när man ska ha semester etc. Känns lite tidigt kanske iofs?

• DanKat

Vi gifter oss i juli och har tänkt skicka ut inbjudningarna i början av februari. Det är iofs ganska tidigt, men en av mina kompisar behövde få veta datumet redan i slutet av höstterminen, dom började planera semestrarna från jobbet redan då!! Och jag har sett många här på BT som skrivit att dom planerar semestrarna i feb-mars, så vi känner att vi inte vill vänta så länge med att skicka ut inbjudningarna!

• Tessthemess

Jag kan tycka att "ju tidigare dessto bättre". Speciellt om man skall gifta sig på sommaren (och många andra också gör det).
    De som väntar med att skicka ut inbjudningar tills ca 2 månader innan bröllopet kan jag tycka är lite sent ute. Det är inte helt ovanligt att man redan har inbokade planer då. Och är bröllopet dessutom på annan ort så vill man gärna veta i god tid. Det blir ju en ekonomisk kostnad även för gästerna i de fallen. mao så tycker jag att man gott kan skicka iaf 3-4 mån innan bröllopet.

Kram

• Comfortably numb

uppskattar också att få dem så tidigt som möjligt, så man inte missar det för man åker bort just då eller så....
    vi skickade våra i december och bröllopet är i mars...

• Milla84

vi ska gifta oss i Augusti och tänkte skicka inbjudningarna i Mars.

• Fenixx

vi gifter oss 3 juli (2010) och kommer skicka ut våra inbjudningar 3 februari. pga av att vi har temabröllop, så dem som vill kan få chans att skaffa/sy kläder för temat. och det är i semestertider så folk inte bokar upp annat. på många jobb, iallafall där jag och sambon jobbar så börjas det planeras för semestrar redan i februari/mars då man måste hitta många vikarier.

• Duchess

Jag tycker att det beror på när man gifter sig. Blir jag bjuden på ett bröllop den 15 november så har jag antagligen inte bokat in någon längre semesterresa just då. Är datumet 15 juli så är risken större att jag planerat in annat.

Av den anledningen tycker jag att de som gifter sig under semestertider (från midsommar till mitten av augusti) ska skicka ganska tidigt (februari, senast mars). De som gifter sig annan tid på året kan skicka lite senare.

• Teapot

Vi tänker vara ute i mycket god tid. Gifter oss på nyårsafton och skickar inbjudningarna i juni är det tänkt.

• MTTM

Vi gifter oss i oktober och skickar nog i början av sommaren (innan semestrarna). Blev svårt med planeringen där kring semestrarna... Efter semestern kändes för sent, mitt under kändes fel eftersom många är bortresta då och man kanske missar OSA etc, så vi fastnade för före.

• Leilani

Vi kommer skicka save-the-date kort ca 1 år innan då vi har många gäster som kommer från england och så men de riktiga inbjudningarna skickar vi nog 6-7 mån innan då vi kommer gifta oss under sensommaren vill vi ha svar från alla typ 2 mån innan så vi kan planera allt innan semestertiderna kommer igång

• Noxire

Vi kommer att skicka inbjudnings korten i två åmgångar. Några går på måndag eller tisdag (v3) och resten troligen v4. Har lång väga gäster (120-150 mil) som vi vill skall komma. Samt att vi redan nu vet att det är ett par som inte kommer på vårt bröllop för det krockar emd ett annat. Samma dag och nästa samma tid. Därför vill vi vara ute i tid.

• Söderbruden

Vi skickade ut inbjudningarna i december och gifter oss i mars.

• Munchkin

Vi gifte oss 5/7 2008 och gästerna fick sina inbjudningar på alla hjärtans dag alltså ca 4½ månader före, men vi gifte oss ju mitt i semestertiderna så då är det lika bra att vara ute i tid

• laris

vi giter oss den 27 juni och då ska inbjudningar skickas första veckan i februari.

• T3ZZ

Vi skicka save-the-date kort i december. Skickar no inbjudan april. Gifter oss i slutet av juli

• maj2010

Vi bjuder många som bor utomlands och tänkte skicka save-the-date-mail i september och inbjudningarna i januari. Gifter oss i mitten/slutet av maj 2010.

Svar på tråden Hur lång tid innan skickar man ut inbjudnings kort