• hemliga arne

Så sur!

Nu är jag lite purken... Vi hade planerat det så himla bra med vårt bröllop, skulle åka på vår bröllopsresa några timmar efter vi gift oss, däremellan skulle vi hinna mingla lite med vår släkt och vänner. Vi bor på en liten ort så vi tyckte det var så himla bra att det gick ett flyg till Mallorca härifrån samma dag vi gifte oss och att det stämde med tiderna. Men vad händer? Jo, Fritidsresor ställer in alla flyg till Mallorca härifrån! Blir så less, hela brölloppet byggde på resan.
    Behövde bara skriva av mig lite.

Någon som har något trevligt tips? Har själv desperat-kollat kryssningar, flyg från större orter, endast flyg, men ingenting stämmer...

• Svar på tråden Så sur!
  • BlendaSigne

Kan ni inte ta o spendera natten på ett trevligt hotell el spa o åka dagen efter?
    Annars måste ni väl kunna ta något transportmedel till större ort för att åka - sätta er på tåget till Arlanda el nåt... - nån resa till nåt trevligt paradis måste ju gå varje dag :).

• Comfortably numb

förstår besvikelsen! hoppas ni kommer på ett bra alternativ, håller tummarna för er!

• hemliga arne

Lite av grejen var att vi skulle slippa sätta oss på ett tåg och sedan dessutom ett flyg. Har en liten son som kommer vara 1½ och vi har inte flugit med honom innan, så detta hade varit så bra. Nu blir allt omständigt. Visst går det resor hela tiden om man tar sig till Arlanda eller Köpenhamn exempelvis men för oss är det en resa på 6 resp 3,5 h vilket hade varit sååå skönt att slippa och så ska man ju dessutom försöka få till tiderna någorlunda mellan tåg o flyg.

Comfortably numb: Tack för uppmuntran! Just nu känns allt hopplöst och jag har verkligen surfat ihjäl mig efter ett bra alternativ, utan resultat. Men jag hoppas att det dyker upp något!

• shakynose

Ni kan inte ta ett flyg från er ort till en annan större flygplats, ev övernatta på hotell där och resa därifrån till nåt mysigt ställe?

• Joji

Åh, det är jobbigt när det inte blir som man tänkt! Hoppas det känns ljusare idag! Ibland kan man behöva några timmar att smälta det och se andra möjligheter, eller typ inse att man måste tänka om... Kanske bo på hotell en natt och åka nästa dag, om flygen går då?

• hemliga arne

Tack för stöttande ord!
    Har väl landat lite och kommit på att det är ju bättre att detta kommer nu än att vi hade fått reda på 2 veckor innan att tiden ändrats så att vi inte skulle hinna med flyget eller något annat dumt. Lutar väl åt att vi tar en natt på något mysigt hotell i närheten och åker några veckor senare från en flygplats en timme härifrån. Kollade upp att flyga hemifrån till Arlanda men av någon anledning kunda man inte flyga på vår bröllopsdag...
    Ja, ja, det löser sig nog, är ju mest första reaktionen som man blir så fruktansvärt besviken!

Tack alla för att ni stöttat och peppat och försökt hitta lösningar!

Svar på tråden Så sur!