• caropia

Fler som är hopplöst oromantiska?

Jag är det, känns väldigt konstigt att planera att gifta sig när allt verkar vara inriktat på att vara så gulligt och romantiskt!
    Jag vill inte gifta mig i kyrkan, jag vill inte ha nån flådig ring, jag vill absolut inte ha nån stor fest vill bara gifta mig med min sambo sen 10 år, att vi ska var ett!
    Är det konstigt eller finns det fler?
    Förresten ser du dumt ut med vigselring i silver?

• Svar på tråden Fler som är hopplöst oromantiska?
  • Fenixx

jag är inte heller nån romantisk person av mig. nästan så jag är lite orolig att man inte ska verka lycklig på sin dag fast man kommer vara det.
    här blir det ingen kyrka eller rosa rosor eller flådig ring heller.

däremot kör vi temabröllop med sånt vi bägge gillar, då tror jag vi bägge kommer trivas utmärkt. jag gillar inte marängklänningar och han inte kostymer.

visst kan du ha vigselring i silver, har du tittat på titan-ringar som finns med annars?

• caropia

Det verkar ju vara varje kvinnas dröm med ett prinsessbröllop så man blir ju orolig när man inte vill ha det
    Titanringar har jag suttit och tittat på, det är definitivt ett alternativ!
    Temabröllop låter ju roligt!
    Det är ju viktigt att båda trivs, smart tänkt av er!
    Vårt blir nog in i rådhuset och ut, sen kanske käka middag med vittnena (som jag inte bestämt ännu)
    Känns som folk blir besvikna för att man inte är så värst romantisk!

• Fenixx

ja som att alla skulle vilja ha vita duvor och prinsessklänning.

jag var med som ett av vittnena när en vän gifte sig i rådhuset.
    sen efteråt gick vi ner till sjön och tog massa fina kort på dem och sen åkte vi 4 och åt middag på en restaurang. väldigt enkelt men också väldigt fint.

är väl tur att vi alla är olika, men vissa folk har svårt att förstå varför och säger att man nog ångrar sig om vi inte har "riktigt" bröllop. jag skulle nog snarare ångra mig om vi hade ett klassiskt.

• didis

Jo ibalnd verkar det som om folk har planerat sitt bröllop ända sedan barnsben

Jag tycker visst att både jag och maken är romantiska även om inte alla andra tycker det.

Tex fick jag en kupévärmare till bilen, jätteromantiskt att han tänker på mig och vill att jag skall så sätta mig i en varm bil på morgonen! En arbetskamrat tyckte dock det var fruktansvärt oromantiskt.

Bröllopet i sig är faktiskt inte så viktigt för oss (mer än rent juridiskt) men däremot att samla släkten och ha stor fest. Säger man det högt på BT får man dock spö

• caropia

Har också fått höra att varje kvinna borde få ett prinsessbröllop, (vad mannen önskar är ointresant) sen alla som tittar förvånat på en när man sagt hur man vill ha det *s*
    Din väns bröllop låter precis som vi vill ha det!
    Hur ska ert bröllop bli? Blev nyfiken nu?

• caropia

Hallå kupevärmare är ju visst romantiskt!
    Han tänkte ju på dig och vad du behöver!
    Tror folk ställer så höga krav på romantik så dom bli besvikna och det går ut över förhållandet!
    För mig är giftermål mest viktigt juridiskt men lite mysigt vill man ha ändå, tänkte gifta mig när jag fyller 30 och berätta när jag har födelsedagsfest några dagar senare, känns praktiskt och bra

• Fenixx

ja jag var med henne och köpte en enkel fin klänning och lite dekoration för hennes hår. sen på morgonen så kom hon till mig och jag bjöd på lite lättcider och noblesse(enklaste kortaste möhippan i världen??) och så gjorde vi iordning henne och jag tog kort på henne nä rhon var klar. sen hade jag även med rosblad som jag slängde på dem utanför rådhuset när det var klart, så jag försökte ju för deras skull iallafall.
    sen tog jag ju massa olika kort på dem kors och tvärs vid sjön och dem undra nog varför. men sen vid middagen fick dem ett presentkort av mig att dem kunde göra sin egna bröllopsbok via nätet med valfri text och använda bilderna att lägga in som dem ville, väldigt uppskattat.

iallafall..vårat bröllop. då vi bägge gillar LOTR(sagan om ringen )och medeltid så kändes det som ett jättebra tema. så vi kör på med att gifta oss vid en slottsruin, jag tänkte ha klänning likt den i mitt galleri, och vi bjuder ca 38gäster. och kommer ha en tjej som sjunger på alviska och en som spelar harpa. och det kommer ett riddarsällskap som är med under vigseln och som sen efteråt har ett tornéspel i våran ära. sen blir det väl mer som en vanlig middag och en rejält riktig rolig fest. vi vill ha det avslappnat och roligt, så min kompis behöver inte sitta brevid min mormor utan släkten(och äldre) får ett bord och kompisarna har 2 bord, med folk nära som har lika intresse tänkte vi.

oj vad jag babblade på...

• didis
    caropia skrev 2009-01-09 18:17:47 följande:
    Hallå kupevärmare är ju visst romantiskt!
    Visst är det bättre än rosor

Champagne är ju aldrig fel förståss, det ligger en flaska i kylen. Inte för att det är något särskilt, bara en fredag. Maken har varit på begravning och behöver muntras upp.
  • NyårPåIsland

Inte alls konstigt i mina ögon.. vi smet i väg, bara jag och min sambo, och gifte oss utan att säga nåt till nån. Sen messade vi en bild på Vigselbeviset till våra släktingar *asg*

• caropia
    didis skrev 2009-01-09 18:23:06 följande:
    Visst är det bättre än rosor .
    Jag bara suckar om jag får blommor, det är opraktiskt, fast suckar mest inombords så sambon inte blir ledsen
  • MissDoe

Åh vad underbart med lite kontraster! Personligen är jag lite bröllopsgalen trots att jag är hopplöst oromantisk.. Hur det går ihop vet jag inte ens själv.. Blev alldeles rörd nu när mannen ringde och sa att han skulle fixa hämtmat på vägen hem... och så sitter jag i ett hav av kuvert och halvfärdiga inbjudningskort som jag pysslat med större delen av dagen..

Ett litet tips om vigselringen.. tänk på att silver är väldigt mjukt, så att en silverring kommer att nötas ordentligt. Då är titan mycket tåligare.. men välj det du trivs bäst med!

• caropia

Fenixx:
    Ert bröllop låter ju väldigt mysigt!
    Det måste ju vara otroligt roligt att gå på också!
    Men blir det inte stressigt att fixa allt?
    Både du och din blivande man samt gäster kommer få en underbar dag!

• caropia
    NyårPåIsland skrev 2009-01-09 18:24:51 följande:
    Inte alls konstigt i mina ögon.. vi smet i väg, bara jag och min sambo, och gifte oss utan att säga nåt till nån. Sen messade vi en bild på Vigselbeviset till våra släktingar *asg*
    Tycker jag låter väldigt skönt
  • Jasmina E

Man behöver inte tillhöra skaran bridezillas, tycker jag verkligen inte. Mina bröllop har alltid varit små och intima. Helt perfekta.
    Silver är fint, men personligen tycker jag det passar män bättre än kvinnor.

• caropia
    MissDoe skrev 2009-01-09 18:27:30 följande:
    Ett litet tips om vigselringen.. tänk på att silver är väldigt mjukt, så att en silverring kommer att nötas ordentligt. Då är titan mycket tåligare.. men välj det du trivs bäst med!
    Har hittat en väldigt fin titanring på guldfynd som jag vill ha
  • caropia

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1900331&step=1&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=472&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=440&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
    Se om det funkar men här är ringen som jag tyckte var fin (jobbar som uska så jag lär inte ha ring så ofta ändå, har inte använt förlovningsringen sen jag började jobba knappt)

• 090414

Vill inte heller ha ngt stort bröllop. Vi gifter oss i smyg på Gran Canaria.
    Vi ska köpa titanringar.
    Jag ska köpa en enkel sommarklänning. Min sambo ska köpa vita linnebyxor o skjorta.

• caropia
    090414 skrev 2009-01-09 19:02:15 följande:
    Vill inte heller ha ngt stort bröllop. Vi gifter oss i smyg på Gran Canaria. Vi ska köpa titanringar.Jag ska köpa en enkel sommarklänning. Min sambo ska köpa vita linnebyxor o skjorta.
    Det låter ju också dundermysigt!
  • Fenixx
    caropia skrev 2009-01-09 18:28:11 följande:
    Fenixx: Ert bröllop låter ju väldigt mysigt! Det måste ju vara otroligt roligt att gå på också!Men blir det inte stressigt att fixa allt?Både du och din blivande man samt gäster kommer få en underbar dag!
    tack jag hoppas det kommer bli som vi tänkt.
    tja kan ju säga att vi inte ska gifta oss förrän nästa sommar, så vi har tid på oss att hitta rätt grejer, sömmerska och allt som hör till. men det kommer det bli värt så vi får det som vi vill. skulle folk tycka det är löjligt, behöver dem ju inte komma.
  • didis
    caropia skrev 2009-01-09 19:00:09 följande:
    www.guldfynd.se/page.jsp Se om det funkar men här är ringen som jag tyckte var fin (jobbar som uska så jag lär inte ha ring så ofta ändå, har inte använt förlovningsringen sen jag började jobba knappt)
    Visst är det lite lessamt? Är själv tandläkare så ring använder inte heller jag till vardags.

Vi hade tänkt putsa upp våra gamla förlovningsringar och använda som vigselringar men nu har jag sett så fina titanringar att jag börjr tveka...

Sedan är jag lätt "bakteriehystrisk", jag kan tex inte tvätta händerna med ringar på utan lägger dem på handfatet och så glömmer jag dem. Onödigt att glömma ringar i 10.000-kronorsklassen till nästa Statoilgäst
Svar på tråden Fler som är hopplöst oromantiska?