• nässlan87

råd tack ang svärföräldrar

vill skriva av mig lite och även fråga om råd.

vi släppte bomben igår att vi ska gifta oss till våra föräldrar och min mor och de andra var överlyckliga och erbjöd sig att hjälpa till med det de kan på andra sidan, mina svärföräldrar blev det dock inte så. de ringde idag och gav oss mer eller mindre skäl till att vi skulle vänta osv. sedan att de inte kan komma pga jobb. vi ska ha bröllopet i juni och de har redan bestämt sig för att inte komma.

blir så ledsen över att de inte kan komma på deras egna sons bröllop.

min sambo är väldigt besviken, arg och framför allt ledsen över att de beter sig såhär. Han vet inte riktigt hur han/vi ska framföra våran besvikelse?

är den någon som har något förslag?

tack på förhand

• Svar på tråden råd tack ang svärföräldrar
  • didis

Vad anger de för skäl till att inte komma på ert bröllop?

Och varför tycker de inte ni skall gifta er nu?

Är de bara allmänt motvalls eller har de motiverat varför de tycker som de tycker?

• EllaMa

oj..kan tänka mig att de blir så för oss med. mamma blev jätte glad över förlovningen och älskar min sambo, men hans mamma börja redan tjata om att bröllop de är inte viktigt och det kan vänta om man ska göra.

Vet inte hur ni ska göra..låt de bli deras förlust...de är dom som inte får vara med er på er stora dag. Det kommer de nog ångra..och dom har ju valt att ha de så.

• allehanda

Jag för står besvikelsen men är det inte enklast att sonen helt enkelt säger att det här var inte det sätt han förväntat sig att bli bemött och att de kanske skall börja tänka sig för innan de uttalar sig.Jag tror inte på gnat och hotelser,är de inte mer intresserad av sin egen son så är det nog dags att ni genomför era planer och visar att ni kan och att ni inte låter dem förstöra ert bröllop.Lycka till.

• nässlan87

varför de inte kommer är pga att de jobbar just den lördagen då och hävdar att de inte kan ta ledigt. jag tror att det är allmänt motvals då de aldrig har gillat några beslut vi har gjort enligt min mening. detta för att vi inte pratar och lyssnar och gör som de vill.

motivet de har bakom är att vi kan vänta. och varför vet jag ej för det har de inte sagt.

vi kommer genomföra bröllopet ändå med eller utan dem.
    blir bara väldigt ledsen över att de gör så här mot oss och framför allt min sambo är väldigt besviken och nedstämd.

han funderar på att prata med dem iaf och säga att han är väldigt besviken på dem

• shakynose

Ja, jag tror att det är bäst om ni frågar vad de vill egentligen? Vill de att ni ska skjuta upp bröllopet för att de ska jobba? Eller vill de inte att ni ska gifta er alls, och i så fall varför? Om de bara agerar "motfalls" så blir de i så fall tvungna att fundera över vad de säger egentligen.
    Nej ställ dem mot väggen!
    Har sagt det i en annan tråd också, men jag tror verkligen på att reda ut meningsskiljaktigheter istället för att bara gå omkring och vara ledsen för att man tror en massa saker.

• Hemlig2009

Jag tror att jag kommer kunna känna igen mig i allt du skriver efter lördag då vi ska berätta för min fästmans (roligare att skriva än sambo!) föräldrar. Jag hoppas ju såklart att jag har fel, vi får se...

Svärföräldrarna är allmännt negativa till allt vi gör. Vi ska bygga hus nu till våren och det är inte bra, vår planlösning är inte helelr bra. Svärmor undrade uppriktigt vad vi skulle med 3 sovrum till(!). Ja, vi vill kanske ha barn sa jag, då såg hon jätteförvånad ut. Jag är snart 32 och min sambo 30!

Jag kommer att ställa frågan direkt vad som är fel om de inte blir jublande glada som de blev över att min svägerska ska gifta sig. Min stackars sambo fick ett "oj då" till svar när han berättade att vi hade förlovat oss. Han blev jättebesviken så jag håller alla tummar nu att jag har fel angående lördag.

Stå på er! Det kommer vi göra om vi inte får det stöd vi önskar. Mina föräldrar är överlyckliga så man får gjädjas över det.

• dfk

Jag skulle bli hemskt besviken och ledsen, om mina föräldrar/svärföräldrar skulle avvisa bröllopet.
    Visserligen har de sagt att de inte kan, men har båda jobb som inte går att ta ledigt ifrån?!
    Tom när det handlar om sonens bröllop....
    Visserligen kan det ju vara så, men har de ens frågat, ansökt om ledighet?
    Bra att din sambo kommer att prata med dom om hur han känner.
    Hoppas att ni ändå trots besvikelse kan fokusera på det roliga kring ert bröllop.

• nässlan87

nope tror inte de har ansökt släppte bomben igår och jag vet att med deras jobb kan de ta ledigt. de har gjort det förut iaf. tror heller inte att de fått svar nej med en gång tror inte jag..'

ja vi får väl se vad de säger, antagligen inget positivt. alltid ngt negativ som vanligt till det vi gör..

tack för råden.. ska försöka fokusera på det roliga

• Vill nu

Vi har ett likande problem, om än inte lika stort. Mina svärföräldrar kommer, men kommer säkerligen att åka innan middagen är klar, då de ska köra 30 mil hem på kvällen.
    De har kommit med tusen orsaker till varför de inte kan stanna och sova över, och så fort man löst ett problem så kommer det ett nytt.
    Tycker det är mest tråkigt för sambons skull... Men hans mammas kommentar när de fick inbjudan var ju ocksså "var det inte du som aldrig skulle gifta dig?", så vi hade inte förväntat oss så mycket...

Lyssna på de som tycker det är roligt i stället, det är dina svärföräldrar som missar sin sons stora dag! Ni kommer att ha massor av andra människor som är glada för er skull!

• nässlan87

sant sant..

min fästman pratade med dem nyss och helt plötsligt var de glada över att vi skulle gifta oss men det var hans mor som han pratade med och inte fadern så nu vet jag varken ut eller in. får väl se när vi åker hem i februari hur åsikten är med vårat bröllop.

Min mor är glad iaf och mina systrar iaf den ena överlycklig :D

lycka till alla där ute

• shakynose

Jag tror inte att det finns en chef som nekar ledighet för att närvara vid sonens bröllop! Det verkar helt absurt att man inte skulle kunna ordna det, och så långt i förväg dessutom.

Men det hör egentligen inte till saken, frågan är ju varför de reagerade så negativt som de gjorde.

Bra ändå att alla andra gläds med er! Tänk på det istället tills ni ses!

• fromheretoeternity

Det kan ju vara så att de fick en chock, även om jag tycker att de betedde sig väldigt dumt!
    Nu kanske det har lagt sig lite och de ser det från ett annat perspektiv! De har säkert pratat med varandra och nu vill de göra allt bra igen!

• nässlan87

man får väl hoppas det iaf. får se hur de reagerar när vi åker hem till dem nästa gång..

tack så mkt för uppmuntran och råden

Svar på tråden råd tack ang svärföräldrar