• lillalyckan

Jag gjorde det!

Och han sa ja!!!!! Ville bara dela med mig ;)

• Svar på tråden Jag gjorde det!
  • Heec

ska inte bröllopet börja kl 11.11 då?
    ;)

• lillalyckan

verkar som att han vann.. de blir 111111... nu får jag jobba hårt för att siffran 11 inte ska bli för tydlig tråd genom bröllopet ;)

• sockersmulan

GRATTIS!

Skoj att gifta sig 111111! Haha, tycker din idé om 11 klänningar och skor är underbar! Använd den som argument om din m2b får alltför galna idéer om att ha 11 som tråd genom bröllopet!

• Linmad

Jag ska 'fria' till min kille i mars, då är vi i Barcelona, ska planera något riktigt mysigt. Hur fick du reda på din killes ringstorlek på ett icke suspekt sätt? Hade ni pratat något om ringar innan, vad han tycker om osv?

Jag tänkte fråga min kille om han vill förlova sig med mig, eller bära min ring, så får han fria till mig 'på riktigt' med att gå ner på knä' och hela köret om han känner att han vill och när han tycker det är dags. Han är lite gammaldags, så ska inte snuva honom på frieriet, men jag vill ändå ta intiativet för att skaka om i hans lilla box han lever i ;)

Hur gick du tillväga och hur reagerade han?

• Lennarts Fru

när ni ändå är igång kanske du kan ha en stor "11" tryckt på ryggen på klänningen ;) skämt och sido.. haha

bröllop: 11-11-11
    klockan: 11.11
    brudbukett: 11 blommor

nej men allvarligt, ett 11-tema kan nog bli roligt tror jag i den mån de går..

• drpepper

Jag och min sambo har sagt att vi ska gifta oss på våran tio års dag men det är fem år kvar å jag vill ju gifta mig nu snart :) Frågade därför om han verkligen ville vänta i fem år till å då svarade han: jag vill inte gifta mig nu iaf :'(

• Lennarts Fru

beklagar de .. eller vad man nu säger ..
    men rätt va de är så står han där på knä ;)

drpepper skrev 2009-01-29 13:08:52 följande:
    Jag och min sambo har sagt att vi ska gifta oss på våran tio års dag men det är fem år kvar å jag vill ju gifta mig nu snart :) Frågade därför om han verkligen ville vänta i fem år till å då svarade han: jag vill inte gifta mig nu iaf :'(
  • lillalyckan

Vi hade pratat ganska mycket om bröllop innan, bestämt att vi skulle börja spara pengar osv. Men jag ville ha ett frieri inblandat inte bara en överenskommelse ;)
    Så jag kröp ner i sängen när han hade gått och lagt sig, gav honom ett kort där jag hade skrivit en lång dikt som avslutades med ett frieri och gav honom en en smyckeslåda med två ringar i. =)
    Han brukar ha en ring på högerhanden som jag hade smygprovat ett par gånger så ja visste ung hur stor den skulle vara. Sen köpte jag en ring i silver för inte för många kronor och hade en gammal ring till mig (mammas gamla ring :)) Så gick vi ut tillsammans och köpte ringar till oss båda. På så sätt hade vi ringar att ta på oss direkt vid förlovningen samtidigt som vi fick det mysiga med att välja ringar tillsammans =)
    Lycka till! Ibland kan de behövas skakas om lite ;)

Linmad skrev 2009-01-29 01:19:44 följande:
    Jag ska 'fria' till min kille i mars, då är vi i Barcelona, ska planera något riktigt mysigt. Hur fick du reda på din killes ringstorlek på ett icke suspekt sätt? Hade ni pratat något om ringar innan, vad han tycker om osv?Jag tänkte fråga min kille om han vill förlova sig med mig, eller bära min ring, så får han fria till mig 'på riktigt' med att gå ner på knä' och hela köret om han känner att han vill och när han tycker det är dags. Han är lite gammaldags, så ska inte snuva honom på frieriet, men jag vill ändå ta intiativet för att skaka om i hans lilla box han lever i ;) Hur gick du tillväga och hur reagerade han?
  • Thuja

Jag har också gjort det...det är bara det att han inte vet det ännu...;)
    Var på resa med jobbet och köpte en present till honom. Han ser vad det är men brydde sig aldrig om att öppna själva kartongen. Där såg jag min chans och la ner två ringar till oss där när han var på jobbet. Jag använde släktringar och tänkte att vi skulle gå tillsammans och välja ut vad vi vill ha för "riktiga" ringar (eller om vi gör om släktringarna..)

Nu måste jag bara hitta ett lämpligt tillfälle att få honom att öppna det där paketet...för jag vill ju vara med..:) Håll tummarna!

Svar på tråden Jag gjorde det!