• Micaela

Hur länge skulle ni vänta innan graviditetstest

Tänk er såhär; Chansen är den MINIMAL men den finns ändå... Några minuter sex utan kondom och han kom inte. För dig är det minsta chansen under cykeln att bli gravid den här dagen.
    Nu har det gått 4 dagar och ingen mens, skulle du kolla eller tro att det beror på stress och vänta lite?

Jag borde ha fått den i söndags (onsdag idag)... Den kan vara lite oregelbunden och den har hoppat över månader när det varit nåt speciellt (som när jag flyttade hemifrån till en stad långt bort och när jag träffade en underbar person som jag bara tänkte på) men jag vet inte... jag tror att det bara är inbillning...

• Svar på tråden Hur länge skulle ni vänta innan graviditetstest
  • Micaela
    Nocia skrev 2009-01-08 18:08:04 följande:
    Bara ett tips: Skulle ha fått mens måndagen. Jag testade på onsdagen, negativt. När jag sedan testade på måndagen igen var jag gravid. Så det kan vara lurigt att testa för tidigt.
    mmm okej... Va jag har förstått så ska man inte lita på dom där testen till 100%. Läste om nån på ett forum som sade att det visade positivt först 7 veckor efter...
    Nåja, jag har inte testat ännu, tänkte låta det gå en vecka :)
  • MulleNuh

Nu vet jag inte vilka tester du pratar om, men de du köper på apoteket är 99% säkra om man testar från sin mensdag.

Micaela skrev 2009-01-08 18:15:18 följande:
    mmm okej... Va jag har förstått så ska man inte lita på dom där testen till 100%. Läste om nån på ett forum som sade att det visade positivt först 7 veckor efter...Nåja, jag har inte testat ännu, tänkte låta det gå en vecka :)
  • Micaela
    MulleNuh skrev 2009-01-08 18:43:02 följande:
    Nu vet jag inte vilka tester du pratar om, men de du köper på apoteket är 99% säkra om man testar från sin mensdag.
    Nåja, det va nåt jag läste i ett forum, hon hörde kanske till den där ena procenten ;) Jag är inte så insatt i det där men Nocia fick ju testa 2 ggr för att det skulle visa positivt...
  • Micaela
    MulleNuh skrev 2009-01-08 18:43:02 följande:
    Nåja, det va nåt jag läste i ett forum, hon hörde kanske till den där ena procenten ;) Jag är inte så insatt i det där men Nocia fick ju testa 2 ggr för att det skulle visa positivt...
  • kiane

Precis som Nocia visade inte testet positivt förrän vid andra försöket för mig heller. Testade första gången 2 eller 3 dagar efter väntad mens och andra gången när mensen var ca en vecka sen..

• Micaela
    kiane skrev 2009-01-08 19:18:23 följande:
    Precis som Nocia visade inte testet positivt förrän vid andra försöket för mig heller. Testade första gången 2 eller 3 dagar efter väntad mens och andra gången när mensen var ca en vecka sen..
    Så det är alltså bäst att vänta åtminstone en vecka...
  • momi boki

ja brukar säga bättre att vara på den säkra sidan en den osäkra sidan. de är ju bevisat att killar faktiskt utsöndrar sperma underhela samlaget. o sen kostar de ju 80 kr ett grav test så varför inte tar 3 min ??? ja skulle testat men jag har barn sen tidigar eo ha till o med haft preventivmedel med alla mina graviditeter så ja röstar på testet=)

• Micaela

momi boki skrev 2009-01-08 19:38:28 följande:

ja brukar säga bättre att vara på den säkra sidan en den osäkra sidan. de är ju bevisat att killar faktiskt utsöndrar sperma underhela samlaget. o sen kostar de ju 80 kr ett grav test så varför inte tar 3 min ??? ja skulle testat men jag har barn sen tidigar eo ha till o med haft preventivmedel med alla mina graviditeter så ja röstar på testet=)
    Oj, hur många barn har du då? Vad har du för preventivmedel? Jag vet att jag borde testa, men även om jag fått spermier i mig så ska dom ju teoretiskt sett inte överleva så länge i mig...
  • momi boki

jag har bara en dotter men varit gravid 3 gr varav 2 missfall. spermier lever upp till 4 dagar, så de e ju endå 4 dagar

• Micaela

momi boki skrev 2009-01-09 19:39:40 följande:

jag har bara en dotter men varit gravid 3 gr varav 2 missfall. spermier lever upp till 4 dagar, så de e ju endå 4 dagar
    Okej... Jo spermier lever några dagar men jag har haft oskyddat just innan min mens, därför jag menar att chansen är minimal :)
  • mwb

Kostar inget att ta graviditetstest hos barnmorskan. Jag gjorde det och fick svar några dagar senare.

• Micaela
    Hvidbrud skrev 2009-01-27 14:31:11 följande:
    Hur gick det? hur gick det? Hoppar upp och ner!!
    haha det blev inget barn, tack gode gud för det får jag nog säga
Svar på tråden Hur länge skulle ni vänta innan graviditetstest