• DCL

Utomhusbröllop??

Hej!
    Vi ska gifta oss i december och nu funderar vi på att ha vigseln utomhus. Det kommer bli borgerlig vigsel, men med liknande upplägg somen kyrklig, med musik och lite dikter och så. Räknar med att det tar ca 15 min. Så var det ju det här med utomhusvigsel... Vi tror att det kan bli hur mysigt som helst, men jag funderar på det här med musiken. Vi vill ha en solist som sjunger. Men är det risk för att sången "försvinner" när man är utomhus? Och hur gör man med ingångs och utgångsmusiken?

Snälla, kan inte ni som haft ett höst/vinterbröllop med vigsel utomhus (eller ni som funderar på det) dela med er av era erfarenheter. Hur lång tid tog vigseln? Hur mycket frös ni? Hur gjorde ni med musiken? Och gästerna?(för att de inte skulle frysa ihjäl)

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Utomhusbröllop??
  • Luucie

Bjud gästerna på en härlig varm glögg under cermonin. Det skulle jag uppskatta

• aikidoaasa

Tänk på att det med stor sannolikhet kommer att vara riktigt kallt och att ha ett partytält till förfogande... det är inte ovanligt med regn/snöblandatregn/snö i december. (ha långkallingar under klänningen.)
    Sång kan höras riktigt långt även när man är ute, men tänkt också på att inte "tvinga" den som sjunger att sjunga för mycket när det är kallt. Stämbanden klarar inte av lika mycket som när det är varmare.
    Utöver detta kan det kanske vara mysigt om ni kan ha tillgång till en brasa i närheten av där ni ska vigas. Dels ser det fint ut och det värmer.
    Lycka till med era planer.

• Aleta

Musikinstrument kan må dåligt och fingrar som ska spela frysa om ni ska ha riktiga musiker också. Ska ni ha inspelad musik så spelar det ingen roll.

Om alla vet att de ska vara ute så är väl inte en kvart något problem? Jag har frusit som en galning på sommarbröllop när man haft för tunna kläder och det blivit dåligt väder oväntat, så årstiden spelar ingen roll om gästerna är smarta .

Jag tror att det kan bli jättemysigt, men se till att ha en backup om det regnar.

Svar på tråden Utomhusbröllop??