• sophie persso­n
    Äldre 5 Jan 21:25
    5392 visningar
    2 svar
    2
    5392

    Roaccutan biverkningar

    Hej, jag har precis avslutat min behandling med roaccutan efter 3,5 månader (2,5 månader tidigare än planerat) då biverkningarna blev alldeles för stora och outhärdliga. Att de är det under själva behandlingstiden hade jag räknat med, men nu undrar jag över eventuella irrevisibla skador. Det var en vecka sedan jag slutade ta roaccutan och har nu 1. Fått mycket fler rynkor (små men ändå) 2. Fått extremt blodsprängda ögon 3. Dimsyn (jag ser "dimmigt"/lite suddigt. Jag undrar nu, panikslaget, om blodsprängda ögon försvinner eller kommer jag behöva gå runt med alla dessa biverkningar för resten av livet??

    /Jättetacksam för respons

  • Svar på tråden Roaccutan biverkningar
  • JL2b
    Äldre 5 Jan 21:36
    #1

    Hej! Jag går på Roaccutan nu för tredje (!) gången och alla gångerna har jag fått en del biverkningar. Ja får torra ögon (alla slemhinnor är väldigt torra) ömma leder, taskig lever och extremt torr hud. Och varje gång jag har slutat med detta så har biverkningarna suttit i cirka en månad efter att jag har slutat. Så om det bara var en vecka sedan du slutade så är jag ledsen att behöva säga det men det kommer nog dröja ett tag till innan du blir kvitt detta.

    Hoppas att det löser sig för dig annars rekommenderar jag att du tar kontakt med din hudläkare som skrev ut detta åt dig!

  • sophie persso­n
    Äldre 7 Jan 11:02
    #2

    Ok!! Men det känns ju ändå positivt att höra för jag var livrädd att det skulle sitta i för all framtid (rödsprängda/gulnade ögonvitor, dimsyn osv..) men alla dina biverkningar försvann alltså efter en månad?

    Tack så mycket för svar!! /lite panikslagen människa

Svar på tråden Roaccutan biverkningar