• Annelie81

    Efterlyser turkos och sandfäger.....

    Skall gifta oss på öland den 30/5. Tänkte ha sand och turkos som färgtema. Men det finns ju inte att köpa ballonger eller servetter eller någonting som har med bröllop att göra. E det någon som letat djupare än jag

  • Svar på tråden Efterlyser turkos och sandfäger.....
  • Teapot

    Oh, hoppar också in här eftersom jag också letar turkosa ting! Har även pärlemor-vitt och silver till detta, men just turkos tycks vara en knepig färg. Har fått leta mig till e-bay för att beställa diverse organza-prylar t ex.

  • passionsblomman

    Din florist bör kunna hjälpa dig både med dekorationssten/sand, band,nålar, organzatyger (lämpliga som tex löpare),blommor såklart och mycket annat i fråga om tillbehör.

  • 27juni2009

    oh kul m fler som skall ha turkost
    turkos blått, eller turkosgrönt? vi ska ha turkosblått, mellan turkos o jade typ eller ja de där m turkosa nyanser är ju vad det r;-9 har med mig en bit "snöre" m rätt färg överallt, ifall jag skulel hitat nåt lämpligt
    jag har köpt embossingpulver o "snöre" än så länge i vår färg till inbjudningskorten, men vi skall bara ha de som en touch, inte som huvudfärg

  • Teapot

    Tyckte det var så svårt att hitta "rätt" nyans av turkos och var alldeles för otålig för att leta upp det perfekta så vi har flera olika nyanser, allt från väldigt starkt till mycket milt, men alla går mot det blå hållet.

  • Annelie81

    ja, här blir det nog också olika nyanser av turkost. Det enda jag har hittat är en turkos skärbräda från IKEA och den skall jag inte ha på bröllopet
    Så det blir en sväng till blomsterhandeln då....Tack tack

  • Lady o Lufsen

    Turkos är ju en svår färg att definiera...men jag har i alla fall köpt- i min definition- turkosa vanliga papperservetter på ICA.
    Fanns turkos och cerise.

    Lycka till

  • Teapot

    Hmm, tips värt att kolla upp. Hade annars gett upp tanken på turkosa servetter och istället börjat fundera på vita servetter med turkosa band runt som servettring. Eftersom festprogrammet kommer ha en ganska djup turkos färg så kanske det blir bäst ändå, med tanke på dukning.

    Lady o Lufsen skrev 2009-01-05 12:51:31 följande:


    Turkos är ju en svår färg att definiera...men jag har i alla fall köpt- i min definition- turkosa vanliga papperservetter på ICA.Fanns turkos och cerise.Lycka till
  • passionsblomman

    Ett tips: nästa vecka går Formex-mässan av stapeln. Det är en av de viktigaste mässorna frör bla blomstebranschen.

    Berätta för era florister att ni söker material med ljus och lykta... de kommer att lägga stora delar av sina vårbeställningar inom det allra närmaste, och vet de att ni söker, kan de ju vara av intresse för dem att ta hem. De kommer att kunna hitta allt från fjärilar till band, sten osv. Vet de inget, så köper de kanske bara rosa istället...

    (alla floriser är inte lika intresserade av sina kunders önskemål, så kolla lite efter nån som faktiskt bryr sig... )

  • Ore

    Och jag som tyckte att jag bara hittade turkost i somras när jag var ute efter ljusblått...

  • passionsblomman


    Är det inte typiskt?
    Ore skrev 2009-01-05 14:19:29 följande:
    Och jag som tyckte att jag bara hittade turkost i somras när jag var ute efter ljusblått...
Svar på tråden Efterlyser turkos och sandfäger.....