• maen14

    Var ska man ha ett vinterbröllop i sverige?

    Hej

    Vi är ett par som gärna skulle vilja ha ett vinterbröllop , men vi vet inte vart och där vi bor är det väldigt osäkert med snö. Jag vill ändå att det ska kännas "äkta". dvs inte på någon ski-resort. Jag vill ha en riktig kyrka, häst och vagn och en vacker natur där vi sen kan ha festen. Har någon ngn ide? tacksam för tips och idéer.

  • Svar på tråden Var ska man ha ett vinterbröllop i sverige?
  • Aleta

    Hur är det med Ishotellet? Det är ju flera här på BT som har gift sig där och bilderna var i alla fall jätteläckra.
    www.icehotel.se/

    Jag har varit på sommarbröllop här
    www.leifliljeblad.com/fjellnäs-vänner.htm
    och det var verkligen toppen, då bjöds gästerna på fjällvandring. Egentligen är det väl ett vinterställe och då är det längdskidor som gäller antar jag. Alla gästerna bodde på pensionatet och det var jättemysigt.

  • söderlund

    Min dröm skulle vara att gifta mig vid Tännforsen!!! Nu blir det inte så för oss eftersom vi gifter oss senare på året, men verkligen vackert!!! Ett tips... www.tannforsen.com

  • djurö 09

    Jag kan varmt rekommendera Kiruna. I iskyrkan om ni är få gäster, eller i Kiruna kyrka- otroligt vacker och pampig med plats för 800 gäster. Finns bilder i mitt galleri. Vi gifter oss där 2:a maj i år. (fast vi har bara 60 gäster i jättekyrkan, hi, hi!)

  • Kisseh

    Själv bor jag i Östersund och här är det väldigt fint om vintrarna. Snö är inget man behöver oroa sig för heller. Annars finns det en by 20 mil sydväst om östersund ungefär som är mycket fin. En fin kyrka är det också som ligger på en höjd med utsikt över sjön.

    Det är en liten by som förvisso har e del turistnäring men det är inte alls så som typ åre eller idre. Men det är ändå såpass med folk att alla förnödenheter ni kan tänkar behöva finns till hand.

    Sen finns det ett väldigt fint och mysigt fjällhotell ett par mil ifrån byn (i Tänndalen)
    hotelltanndalen.se/

    Lycka till

  • Corona

    Finns många fina fjällbyar i närheten av Östersund. Dels de klassiska, som Åre, men om ni vill undvika de stora turistdragarna och ha ett mer undandraget och intimt ställe skulle jag rekommendera Ottsjö. Otroligt fin och romantisk miljö, finns värdshus och stugby, visserligen ingen kyrka såvitt jag vet... men det bör ju finnas någonstans i relativ närhet.

Svar på tråden Var ska man ha ett vinterbröllop i sverige?