Bröllop med havstema?
Någon som haft sånt bröllop, varit på ett sånt eller har nåt bra tips om ett sånt bröllop, skriv gärna allt här.
Tack på förhand!!!
Någon som haft sånt bröllop, varit på ett sånt eller har nåt bra tips om ett sånt bröllop, skriv gärna allt här.
Tack på förhand!!!
Åh, vad härligt med havstema....
Man kan göra så mycket inspirerat till havet med dukningen, inbjudningskort och festprogram mm.
Till dukningen kan ni ha värmelyktor med sand i botten.
Höga smala glasvaser med högt björngräs i. Snäckor att lägga på borden. Skriva bordsplaceringen på stenar och lägga på borden vid varje gäst, eller skriva på flöten och fästa på vinglasen/ lägga i glasen.
Lägga små glasdekorstenar på borden som glittrar i havsblått eller genomskinliga som vattendroppar.
Man kan låta maten gå i tema hav. Med fiskrätt, skaldjur mm.
Åh det finns så mycket.. Kommer igen med fler ideér..
Ohhh.... Tack, tack, tack!
Jag kom på lite mer...
Man kan trä på pärlor på grässtråna som står i de smala vaserna.
Blå musselskal som man lägger i skålar med vatten i och sedan har ett flytljus i. Man kan även ha kanske såna där små runda flytande dekorglaskulor i som flyter på ytan, så ser det ut som vattenbubblor.
Man kan snurra runt smalare repsnören runt blockljus och fästa någon liten sjöstjärna där eller snäcka.
Såg i en tidigare tråd om havstema att bröllopstårtan kan se ut som ett sandslott...
kommer mera tips senare...
Tampar på borden och snäckor i buketten..
tack för alla svar! Kommer ni på mera så skriv ner det här jätte gärna!
Åh, vilken dröm att ha havstema.
Googla "beach theme wedding" så får du upp en massa fina tips.
Ett litet exempel: hystudio.files.wordpress.com/2007/04/20070423_14.jpg
Perfekta tips även för mig som ska gifta mig på en brygga i Sthlms skärgård till sommaren! Har inte riktigt börjat fundera så långt som till dukning ännu...
Vi har i dagarna skickat ut "save-the-date"-kort till våra gäster eftersom vi gifter oss mitt i semestertider och där har vi har lagt in koordinaterna för exakt där vårt vigsel ska hållas. Men så är vi, och andra i familjen, seglare och fattar grejen
Jag hade tänkte mig använda tjärade snören/tampar också som servettringar tex.
tack för alla super fina tips!
kolla på www.vede.se dom gör bara temadekor.
MVH
VIP
vi ska inte ha havstema men naturtema, så vi ska ha placeringskort med stenar. vet du/ni ngn bra penna som man kan skriva på dem med?