• Mallinka021

hjälp mig

Gifter mig på alla hjärtansdag och funderar lite över blommor att dekorera med till middagen. Röda rosor är ju onödigt dyrt just till valentin, så funderar lite på röda kallor och vita rosor då allt annat ska gå i färgerna vitt,rött och silver. vad tror ni om det? Någon som vet vad blommorna kan kosta ungefär? har absolut ingen koll på blommor...tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden hjälp mig
  • Undertecknad

Är ingen expert, men vet att kallor är några av de dyraste blommorna, så dem ska du nog skippa om du vill komma billigare undan. Jag föreslår nejlikor - där för du mycket blomma för pengarna. En nejlika ligger på runt 15:-/st. De är även mycket hållbara. Och så tulpaner. De har oxå i säsong i feb och billiga och fina. Du kanske kan ha röda nejlikor och vita tulpaner? Blir jättefint med silver till.

• shakynose
    Undertecknad skrev 2008-12-23 17:15:54 följande:
    Är ingen expert, men vet att kallor är några av de dyraste blommorna, så dem ska du nog skippa om du vill komma billigare undan. Jag föreslår nejlikor - där för du mycket blomma för pengarna. En nejlika ligger på runt 15:-/st. De är även mycket hållbara. Och så tulpaner. De har oxå i säsong i feb och billiga och fina. Du kanske kan ha röda nejlikor och vita tulpaner? Blir jättefint med silver till.
    Låter fint tycker jag! Jo, kallor är dyra. Rosor år dyrt på allahjärtans oavsett färg insåg jag förra året...
  • Curly redhead

Gifter min också på alla hjärtans....
    Funderade på att köpa vita orkidéer och ställa ut på borden men så hittade jag sidenrosenblad på IKEA som vi ska strö ut på borden, finns i vitt, rosa och mörkrött. Gillar egentligen inte sidenblommor men det blir fint mot vit linneduk och det går inte på en förmögenhet som riktiga blommor skulle ha gjort. Dessutom är det ju mysbelysning så man kommer inte att tänka på att de inte är äkta.

• Undertecknad

Vi gifter oss på lördag och kommer ha vita tulpaner i små, små vaser på borden. Med en några svarta stenar i vasen. Blir hur vårigt/vintrigt som helst och inte alls dyrt.

Svar på tråden hjälp mig