Svartsjuk på hans ex
Jag och min sambo har det mycket bra tillsammans förutom på en punkt och det är hans ex. Precis när vi blivit ett par för ett par år sedan fick jag på ett mycket fult sätt veta att han fortfarande var kär i sin senaste ex - vi hamnade på samma fest som hon och där ville han inte stå för att han var ihop med mig utan ville framstå som singel ifall hon skulle vilja ha honom tillbaka. Det fick mig att sluta lita på honom helt och har tagit lång tid att bygga upp förtroendet igen.
Förutom detta är jag som person mycket osäker på mig själv, har dålig självkänsla och svårt att se mig själv som "lika bra som exen", som min sambo fortfarande talar så väl om.
Den här kombinationen blir katastrofal, ärligt talat, och varje kontakt som sambon har med sina ex eller varje gång hans förflutna kommer på tal av olika skäl, så orsakar det ett jättegräl mellan oss eftersom jag mår så dåligt av det här. Det drabbar oss båda och jag vill inget hellre än att sluta bry mig, låta honom ha kontakt om han vill och inse att det inte betyder något. Men jag klarar det uppenbarligen inte själv och jag vill verkligen ha hjälp och tips på hur jag kan komma över det här. Jag mår jättedåligt över situationen - vad ska jag göra??