• ElinPierre

Skog/vilt

Vi ska ha tema skog/vilt på vårt bröllop, och egentligen har jag redan beställt min bukett..
    Men nu börjar jag vackla och undrar om jag inte ska ha något skogigare..
    Så nu vänder jag mig till er, kära brudar.
    Vad skulle jag kunna ha för slags bukett?
    Vill ni länka bilder på sådana? Skulle vara så tacksam för den hjälpen!

(Och passionsblomman: jag vet inte om du kommer i håg min gröna bukett, men jag ångrar att jag beställde tre små vita rosor.. Gillar ju egentligen inte rosor så mycket.. Vad skulle jag kunna ha i stället??)

• Svar på tråden Skog/vilt
  • Fenixx

ormbunke tycker jag är fint att ha.

håller nog med dig om att rosor kanske inte är det första man tänker på med just skog/vilt, men kan tyvärr inte blommor så bra själv så jag kan ge något tips att ha istället...

• T3ZZ

Blåbärsris, lingonris kan man kanske ha.

• shakynose

Typiska skogsblommor är ju små och bräckliga ting som växer i halvskugga(det är vad jag tänker på iaf) som linnéor, liljekonvaljer, anemoner och så.

Kanske vita anemoner istället för rosor blir mer skogsaktigt?

• passionsblomman

Hmmm, var det hortensia eller nej, det var gröna Chrysanthemum va? Med tre små kvistrosor i?, Nä, inte så skogigt förstås...
    Var det sommarbröllop? *hjärncellerna jobbar*

Jag ska lura lite....

• ElinPierre

Jättegulligt! Grön Crysantemum ja, alldeles riktigt! Det är rosorna jag ångrat mig helt på..

Annars hade jag tänkt en helt annorlunda.. Kanske nåt med kvistar och mossa i eller så, men hur får man det fint? Och vad ska det vara mer?
    I början av maj är det det smäller!!

Du är en riktig ängel och helt ovärdelig här på BT!

passionsblomman skrev 2008-12-21 16:44:23 följande:
    Hmmm, var det hortensia eller nej, det var gröna Chrysanthemum va? Med tre små kvistrosor i?, Nä, inte så skogigt förstås...Var det sommarbröllop? *hjärncellerna jobbar*Jag ska lura lite....
  • ElinPierre

Passionsblomman (och ni andra också förresten!). Vilka sidor är bra som har massa bilder på buketter?

Svar på tråden Skog/vilt