• Cecilia å Gil

Måste man fråga bestman för att han frågade först??

Nå va tycker ni??
    Min sambo har en kompis som frågade honom om han ville vara bestman, nu blev deras bröllop uppskjutet....
    Men måste min sambo fråga honom tillbaka om han igentligen vill ha andra??

Kan ju lägga till att de e hans systers blivande man som frågade honom.....

• Svar på tråden Måste man fråga bestman för att han frågade först??
  • Luucie

Hur bra kompisar är dom då?
    Har han andra som han är närmre så ska han ju fråga dem istället.

• Cecilia å Gil

Vi umgås en del, men han har absolut andra som är närmare....

• Mangos

tycker absolut att han ska välja den som han vill ha som best man och inte välja någon bara för att "fråga tillbaka".

• Comfortably numb

tycker också hann ska ha sin närmste vän, de förstår säkert

• Cecilia å Gil

Comfortably numb skrev 2008-12-21 00:46:19 följande:

tycker också hann ska ha sin närmste vän, de förstår säkert
    Men tänk om han svågern altså, tycker att dom verkligen är så nära? Och tar illa upp??
  • J D

Cecilia å Gil skrev 2008-12-21 08:54:15 följande:
    Comfortably numb skrev 2008-12-21 00:46:19 följande: Men tänk om han svågern altså, tycker att dom verkligen är så nära? Och tar illa upp??

Då tycker jag att han är fånig. Såklart kan han bli sårad men that's life. Tycker att din fästman ska ta sin närmaste vän.

• Hemlig2009

Nja, jag tycker ni ska tänka ett steg längre. Din sambos svåger kommer ju alltid finnas i familjen. Inte alltid så enkelt att bara såra någon då anser jag.

Kan din sambo inte ha flera då?

• J D

Hemlig2009 skrev 2008-12-21 10:51:14 följande:
    Nja, jag tycker ni ska tänka ett steg längre. Din sambos svåger kommer ju alltid finnas i familjen. Inte alltid så enkelt att bara såra någon då anser jag. Kan din sambo inte ha flera då?

Men man kommer väl över en sådan sak? Det borde inte leda till osämja anser jag. Kanske att man är lite tjurig ett tag men att låta det bli en stor grej känns ju rätt överdramatiskt, eller?

• Hemlig2009

Tjurig, det låter som ett barn som inte får godis en onsdag.

Jag kan tänka mig att det kan åstadkomma en spricka som är mycket svår att reparera. Handlar inte om att man är osams utan om sårade känslor.

• Taha

Din m2b kan prata med svågern men lägga upp det på ett annat sätt. Min kusin hade samma problem när hon gifte sig. Alla förväntade sig att jag eller en annan kusin skulle bli valda som tärna.

Hon rådfrågade mig om hur hon skulle göra för att inte såra den andra kusinen och då föreslog jag att hon skulle välja sin bästa vän istället, vilket jag tror var det hon egentligen ville.

Det jag menar är att din m2b kan prata med svågern och berätta att det är viktigt för hans vän att på vara bestman. Då tror jag inte att svågern känner sig "bortvald" i längden. Han får känna sig "klok och vuxen" istället. ;o)

• bride 2be

hade ett liknade problem har bara en syster så valet var ju rätt självklart, men har en vän som jag ser på som min syster med då hon inte har någon familj längre så valde henne med då min Man 2 be ska ha 2 marskalkar (bror och bästa vän) då vart min sambos syster "över" utan en roll och min sambo vill inte ha fler än 2 marskalkar så efter funderande från oss båda bestämde vi oss för att be hans syster vara tärna med. Så jag har 3 och han 2 det får bli så för att alla fall må bra som en vän sa till mig man måste komma ihåg att det finns en dag efter bröllopet med och att göra sig osams med någon för en dag är inte alltid värt det.

Sen finns det inget som säger nått om att man ska fråga tillbaka vad jag vet så tror inte ni behöver tänka på det men fundera över frågan att ha flera. Men den beror ju lite på varför bröllopet stäldes in med tex hur deras relation ser ut mm

Svar på tråden Måste man fråga bestman för att han frågade först??