• spindeln

    Hjälp mig med färgtema!

    Jag sitter och funderar på buketten och tårtan.

    Något som jag snöat in på är murgröna. Jag tycker det är jättefint, och vill ha det i buketten.
    Hade även tänkt mig att ha murgröna (bland annat!) som dekoration på borden.

    Men vad ska man mer ha för färger?

    Är murgröna giftigt? Eller kan man försiktigt låta en ranka hänga ner över tårtan på nåt vis?

  • Svar på tråden Hjälp mig med färgtema!
  • Fenixx

    dem flesta färger funkar nog. ni kan ju ha en mer färgglad färg och sen kanske vitt också i färgtemat.

    vi ska själva ha Grönt/Brunt/Naturvitt. jag ska ha murgröna i bukett och avbildat i mitt hårsmycke är det tänkt.

  • stellajsj

    Till murgröna passar ju de flesta färgerna tycker jag!
    Vilka färger gillar du och vilka färger passar dig? Försök att komma fram till det så löser sig nog färgerna tror jag. Gå runt i affärer o kolla runt på olika sidor efter inspiration och se vad för buketter, dukningar etc du gillar så kommer du nog på vilka färger ni ska ha. Själv tycker jag att det är bra att inte snöa in sig på att det måste ett visst färgtema, det är inte det viktigaste.

    Bra sida för inspiration är Martha Stewarts bröllpssida! Där finns så mycket fint!!

    Vi kommer att ha lite vitt, silver, cerise o svart. Favoriter!

  • shakynose

    Murgröna är tyvärr giftig, så det blir nog inte så bra att ha den på tårtan. Men varför inte ha gröna blad som tema? Jag älskar vinbärsblad, de är så vackra och doftar underbart!
    Jag har även haft en idé om att göra bordsarrangemang av små kryddplantor, sedan kan man ju plantera ut dem efter bröllopet om man är den typen...

  • spindeln
    shakynose skrev 2008-12-21 22:30:30 följande:
    Murgröna är tyvärr giftig, så det blir nog inte så bra att ha den på tårtan. Men varför inte ha gröna blad som tema? Jag älskar vinbärsblad, de är så vackra och doftar underbart!Jag har även haft en idé om att göra bordsarrangemang av små kryddplantor, sedan kan man ju plantera ut dem efter bröllopet om man är den typen...
    Skit också

    Vinbärsbladen är kanske vissna när vi gifter oss...
  • mmagica

    Murgröna är väldigt fint ihop med olika lila nyanser tycker jag!

  • Emmeli o Markus

    gör egen murgröna av tex SP eller MMF eller kanske t.o.m marsipan.. eller så ber du ett konditori hjälpa dej att göra det


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • Emmeli o Markus

    murgrönan på tårtan på länken du la ut är nog en sån där plastmurgröna från tex IKEA..
    Tvätta den först bara


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • Emmeli o Markus

     


    Luucie skrev 2009-01-02 23:29:20 följande:
    Nej snälla inte plast...

    men det blir svårt att få ätbart att hänga som på bilden och riktig funkar ju inte.. hur ska  man göra då?


    Längtar efter vår stora Dag:)
  • passionsblomman

    Nog för att man inte ska käka murgröna, för det är föralldel giftigt, sant och visst, MEN inte tusan är det väl ngn som tänker ställa sig och gnaga i sig den???

    Jag skulle bara linda in den del av stjälkarna som sticks in i tårtan ordentligt i gladpack, eller stoppa dem i ett vattenrör (som finns i blomsteraffären) och linda gladpack utanpå det, så är saken biff sedan!

    Vad gäller färger till just murgröna, är det bara att välja pecis vad du vill! Grönt kommer igen överallt i natyren , så de finns kanppast ngn färg du kan hitta som inte stämmer med mörkgrönt!

    Kolla in din lokal, med vad det nu må vara för färg på stolarnas klädsel osv, så har du ngt att utgå från och slipper upptäcka sist av allt att du valt rosa och grönt och så är stolarna orange och gula

Svar på tråden Hjälp mig med färgtema!