• MolsonCanadian

Tjolöholm

Hepp!

Har fått klart att vi kan bo på Tjolöholm på bröllopsnatten + en dag till. Det ingår frukost har jag fått veta, men får beskedet "Önskar ni äta kan ni göra det i Storstugan" när det gäller övrig utfodring. Är det någon som känner till hur maten är där?

/M

• Svar på tråden Tjolöholm
  • MulleNuh

Maila dom och fråga så det inte blir några missförstånd.

• harthurs

AAah vad roligt och romantiskt! Nar jag var dit forsta gangen borjade jag direkt fantisera om att ha mitt brollop dar.. pa baksidan med utsikt over tradgarden och vattnet..
    Ska ni ha festen dar ocksa?

• MolsonCanadian

Nä, festen har vi på Kåsjögården. Tjolöholm är bara som en minibröllopssemester (väldigt mini) eftersom vi inte kommer ta någon längre semester.

Åt du där?

harthurs skrev 2008-12-18 08:46:10 följande:
    AAah vad roligt och romantiskt! Nar jag var dit forsta gangen borjade jag direkt fantisera om att ha mitt brollop dar.. pa baksidan med utsikt over tradgarden och vattnet.. Ska ni ha festen dar ocksa?
  • MolsonCanadian

Alltså, att det inte ingår lunch/middag är klart. Däremot inte hur maten är och jag misstänker att det är lite svårare att få besked från dem hur det ligger till, annat än att maten är underbar.

MulleNuh skrev 2008-12-17 21:59:40 följande:
    Maila dom och fråga så det inte blir några missförstånd.
  • MulleNuh

hehe ja.. Men åk ut och ta en brunch nån dag då! Mysigt.

MolsonCanadian skrev 2008-12-18 09:42:57 följande:
    Alltså, att det inte ingår lunch/middag är klart. Däremot inte hur maten är och jag misstänker att det är lite svårare att få besked från dem hur det ligger till, annat än att maten är underbar.
  • Tooticki

Hur är upplägget? Bor ni i/runt Göteborg och åker dit för att få rekreation eller kommer ni någon annanstans ifrån och vill se saker när ni är där?

Om det är första alternativet så föreslår jag att ni åker dit och äter lunch om ni inte vill chansa.

Om det är andra alternativet kan ni ju åka in till stan och äta för där finns ju massa bra restauranger i alla prisklasser.

• MolsonCanadian

Vi bor inte ihop än. I februari kommer vi att bo ihop, ca 40 minuter från Göteborg. Tanken är att spendera bröllopsnatten plus en natt till som "rekreation". Jag är från Göteborg och har inget skriande behov av att se stan, trots de många restaurangerna. Tänker mer några dagar då vi i princip inte gör någonting annat än att slappa.

Tooticki skrev 2008-12-18 09:45:37 följande:
    Hur är upplägget? Bor ni i/runt Göteborg och åker dit för att få rekreation eller kommer ni någon annanstans ifrån och vill se saker när ni är där?Om det är första alternativet så föreslår jag att ni åker dit och äter lunch om ni inte vill chansa.Om det är andra alternativet kan ni ju åka in till stan och äta för där finns ju massa bra restauranger i alla prisklasser.
  • MolsonCanadian

Jo, får väl försöka klämma in det i schemat någonstans.

MulleNuh skrev 2008-12-18 09:44:54 följande:
    hehe ja.. Men åk ut och ta en brunch nån dag då! Mysigt.
  • gotlandsulrika

Åh vad roligt, det är såå fint där!

• MolsonCanadian

Ja, vi är hemskt glada över att vi fick det. Funderar på att ha det som en stående punkt på vår bröllopsdag framöver.

Du har möjligen inte ätit där någon gång?

gotlandsulrika skrev 2008-12-18 17:47:34 följande:
    Åh vad roligt, det är såå fint där!
Svar på tråden Tjolöholm