varför?? ångest!
detta kanske inte låter så "hemskt" för er. Men jag har sån ångest. gör ont i mitt hjärta ibland. vet inte hur jag ska få bort denna ångest.
för ca 6 månader sen avslutades mitt nära 2 års långa förhållande, pga yttre omständigheter. oavsett anledningar så sårade min dåvarande mig enormt flera gånger, även om det inte var av ondo så säga. Jag gick vidare. typ.
För några veckor sen började jag träffa en kille jag känt i några år. Vi hade sex. Alldeles för tidigt! (tycker jag). Det kändes bra DÅ, men sen visade sig att han var en idiot rent ut sagt och ja ångrar mig nu i efterhand. Nu har jag sådan ångest. att mitt ex ska få reda på detta. jag fruktar det så mycket. De känner inte varandra men kan hända de stöter på varandra på ett sätt som jag inte vill säga (ej avslöja för mkt). jag hoppas denna kille håller mun. Men jag vet inte. är rädd att det på NÅTT sätt skulle komma på tal och han skulle säga något. Mitt ex har inte haft många sexpartners alls och jag är rädd att all hopp försvinner om han får veta jag vart med någon annan.
Jag borde inte ha dåligt samvete. Jag gick vidare, som jag skulle. Han sårade MIG. Men ändå är det jag som bryr mig. vi har haft kontakt, exet och jag, tills jag sa upp den för tillfället till slut. Jag vet innerst inne att han inte är den rätta för mig. Men hjärtat säger ju annat. Vill bara gå vidare. men ändå finns hoppet där, innerst innerst inne. Vet att jag får skylla mig själv. men jag orkar inte med denna ångest. hur ska jag kunna släppa den??
/ Sad...