• Sanna J

varför?? ångest!

detta kanske inte låter så "hemskt" för er. Men jag har sån ångest. gör ont i mitt hjärta ibland. vet inte hur jag ska få bort denna ångest.

för ca 6 månader sen avslutades mitt nära 2 års långa förhållande, pga yttre omständigheter. oavsett anledningar så sårade min dåvarande mig enormt flera gånger, även om det inte var av ondo så säga. Jag gick vidare. typ.

För några veckor sen började jag träffa en kille jag känt i några år. Vi hade sex. Alldeles för tidigt! (tycker jag). Det kändes bra DÅ, men sen visade sig att han var en idiot rent ut sagt och ja ångrar mig nu i efterhand. Nu har jag sådan ångest. att mitt ex ska få reda på detta. jag fruktar det så mycket. De känner inte varandra men kan hända de stöter på varandra på ett sätt som jag inte vill säga (ej avslöja för mkt). jag hoppas denna kille håller mun. Men jag vet inte. är rädd att det på NÅTT sätt skulle komma på tal och han skulle säga något. Mitt ex har inte haft många sexpartners alls och jag är rädd att all hopp försvinner om han får veta jag vart med någon annan.

Jag borde inte ha dåligt samvete. Jag gick vidare, som jag skulle. Han sårade MIG. Men ändå är det jag som bryr mig. vi har haft kontakt, exet och jag, tills jag sa upp den för tillfället till slut. Jag vet innerst inne att han inte är den rätta för mig. Men hjärtat säger ju annat. Vill bara gå vidare. men ändå finns hoppet där, innerst innerst inne. Vet att jag får skylla mig själv. men jag orkar inte med denna ångest. hur ska jag kunna släppa den??

/ Sad...

• Svar på tråden varför?? ångest!
  • Esonda

Jag förstår din sits, och den är jobbig.. gör mer ont på insidan än vad man vill erkänna och det blir bara värre..

Först och främst MÅSTE du börja tänka mer på DIG och mindre på honom. Okey?
    För det är enbart för din egen skull. För att slippa akuta besök och happy-pills så ska du vara nogrann med att tänka på dig, din hälsa och dina drömmar.

Har du en dröm, säg att du vill resa till egypten, DU umgås med vänner du tycker om, jobbar och sparar pengar och reser dit. Du har ett mål som du ska ta dig till.

Sen under tiden, ta och boka behandlingar eller en spa helg, gå och se en konsert. Och ta tiden till att INTE dejta andra för det kan inte vara bra heller. OM du känner att det är bra för dig så ska du nartuligtvis göra det, men ja du förstår.

Sen är det viktigt med att du Pratar med någon du litar på. Kan vara en vän, en familjemedlem eller en Psykolog. Oavsett vem det är så behöver man prata, gråta ut och bara få ut allt.
    Att gå tillbaka till den där killen kommer inte lösa något utan bli mer till skada för dig och din hälsa.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp. Många lyckoönskningar till dig och Kom ihåg. TÄNK PÅ DIG SJÄLV!

• Emmet99

Jag tycker Esonda kom med mycket kloka ord ooch jag har egentligen inte så mycket att tillägga för tillfället förutom att jag vill skicka dig en enorm kram.

Och som sagt. Fokusera på dig själv och vad du vill med livet.

• Esonda

kan också om du vill skicka ett GB så kan du få min mejl om du vill ha nån och prata med som har gått igenom samma sak. Du är stark och du klarar dig ut.

• Tooticki

Frågan är varför du tänker så mycket på ditt ex trots att du gått vidare? Kanske behöver ni prata med varandra? Du kanske kan ta kontakt och fråga om han vill ses och prata lite, behöver inte bli jätteallvarligt utan ni kan se vart det leder. Kommer det en öppning kan du berätta att du mår dåligt och funderar mycket. Ibland kan ett sånt samtal bli väldigt bra, ibland hjälper det inte alls men då har du i alla fall försökt!

I övrigt tror jag att du behöver fokusera på dig själv, hitta någon att prata med och satsa på dina egna intressen. Gå en kurs, träffa folk, promenera, baka, skriv.

Det faktum att mannen du hade sex med visade sig vara en idiot efteråt är inget du behöver känna skuld eller skam över. Du gjorde ett val då som kändes bra, sen gjorde han dig illa och det är hans förlust.

Svar på tråden varför?? ångest!