doppräst..
jag vill ha min doppräst på vårat bröllop. Men eftersom jag är lite feg av mig så vet ja inte om ja vågar fråga. han har gått och blivit biskop också... hmmmm...
jag vill ha min doppräst på vårat bröllop. Men eftersom jag är lite feg av mig så vet ja inte om ja vågar fråga. han har gått och blivit biskop också... hmmmm...
Fråga! Den präst vi hemskt gärna ville ha, en fantastisk kvinna som döpte vår dotter, har slutat sin anställning i församlingen. Jag blev jättebesviken eftersom hon kändes som en stor anledning till att gifta sig just där. Min mamma uppmanade mig att mejla henne och fråga om hon inte kan hoppa in ändå, men jag tyckte precis som du att hon det kändes lite läskigt.
Hursomhelst, jag mejlade imorse och läste nyligen hennes svar. Hon viger oss! Jag blev så lycklig att jag grät. Det är värt risken att få ett nej, chansen finns ju att svaret blir ja.
okey. nu är ja väldigt tidigt ute också. vi ska inte gifta oss förens i juli 2010... men ja vill ju vara säker på att han inte bli uppbokad.. :P
Fråga kan man alltid, det kan ju inte bli värrre än ett nej.
Jag skulle dock inte tro att en biskop kan blockera tid i förväg för en vigsel, om det inte gäller människor som står honom OERHÖRT nära.
han och hans fru står min mamma mycket nära.. men det var det där med att uppta tid som jag också tänkte på..
En till präst skrev 2008-12-15 22:05:11 följande:
Nu har jag skickat iväg ett mail, efter att han pratat med mamma om det. Hon hade tydligen pratat med hans fru i veckan och nämnt att jag pratat om det här.. får se vad som händer nu...