• Boomtown

Blommor i oktober?

Den 3 oktober är det vår tur. Jag vet att det är lång tid men det är ju kul att planera
    Jag vill ha en romantisk bukett med b.la. stora,mjuka blommor som pion, ranunkel m.m. Jag vet att dom inte finns då? Jag är så dålig på blommor. Vad finns det annars i den stilen? Jag skulle vilja ha blodröda blommor. Kan tänka mig att det passar bäst till ett höstbröllop. För jag känner inte för gult eller orange.

Ge mig gärna lite tips och ideer. Den här klänningen blir det, om det hjälper att se stilen:
    www.brudofest.se/viewimage.aspx

• Svar på tråden Blommor i oktober?
  • Boomtown

Puffar!

passionsblomman var håller du hus
    Ingen som har något förslag?

• passionsblomman

Hej! Här håller jag hus!

Oj! vilken fin klänning!

Ja, det blir ju inte så lätt med pioner, men det finns ju strora röda Ecuadorrosor, som är fantastiska. Du kan ha röd Celosia i som har en sammetsaktig yta, och så finns ju freesia som kompletterar fint och dessutom doftar gott.

Det finns en orkidésort som heter Miltonia som är röd också. Den kan man använda både som hängande material, eller för att nåla fast enstaka klockor utanpå de andra blommmorna. Nejlikor är jaättefint att ha med, och väldigt underskattad i brudsammanhang. Den finns i flera röda nyanser.

Germini är ju en blomma som finns i riktigt röda toner också... ja det finns en hel massa, och att ska pa en mjuk och romantisk riktigt härligt röd bukett den årstiden, är inga problem alls!

• Boomtown

Hej passionsblomman. Bra att du hittade hit. Du har alltid bra tips. Så det finns Freesia i oktober? Precis vad jag vill ha. Jag tycker dom är så fina. Kanske kan blanda upp det med lite rosor eller nåt. Min drömbukett är egentligen rosa, men jag tycker inte att det passar in på hösten. Kanske får ta mig en funderare på nejlika också. Tack för hjälpen

• passionsblomman

Any time!

Freesia är underbar, och finns året runt. Nejlikor och rosor samt Orkidéeer också.

Boomtown skrev 2008-12-11 21:24:45 följande:
    Hej passionsblomman. Bra att du hittade hit. Du har alltid bra tips. Så det finns Freesia i oktober? Precis vad jag vill ha. Jag tycker dom är så fina. Kanske kan blanda upp det med lite rosor eller nåt. Min drömbukett är egentligen rosa, men jag tycker inte att det passar in på hösten. Kanske får ta mig en funderare på nejlika också. Tack för hjälpen
  • På rosa moln
    Boomtown skrev 2008-12-10 22:50:00 följande:
    Den 3 oktober är det vår tur. Jag vet att det är lång tid men det är ju kul att planera.
    Hihi, vet precis hur det är :) 18 augusti 2012 är det tänkt att det ska vara vår tur och jag håller ju till här redan så... ;)
  • Boomtown

På rosa moln skrev 2008-12-11 21:52:02 följande:

Hihi, vet precis hur det är :) 18 augusti 2012 är det tänkt att det ska vara vår tur och jag håller ju till här redan så... ;)
    Hehe, ja man måste ju vara ute i tid
  • Boomtown

Jag tycker att rokokotulpaner är så fina. Finns det i oktober?? Skulle inte det vara fint att blanda i buketten också?

• passionsblomman

Å, de är fina!
    Njaaa, du kan alltid försöka få hembeställt, men isåfall har du tur, så räkna inte med det, utan se det som bonus!. Nu har de däremot kommit! Fast precis nu rusar blompriserna i höjden, så här mitt i vintern...

Boomtown skrev 2008-12-12 13:48:37 följande:
    Jag tycker att rokokotulpaner är så fina. Finns det i oktober?? Skulle inte det vara fint att blanda i buketten också?
Svar på tråden Blommor i oktober?