• Cassiel

    Vilket vax är bäst?

    Hej

    Jag har börjat fundera på om jag ska göra en brasiliansk vaxning men vilket vax är bäst? Vill ju inte ställa till det där nere. Vet att det bästa kanske skulle vara att gå till en salong å göra det. Men jag har inte hittat en salong i närheten av där jag bor och jag känner inte för att åka flera mil för att vaxa mig.

  • Svar på tråden Vilket vax är bäst?
  • Hvidbrud

    Holy balooba! JAg skulle absolut göra det på salong första gången. Det är ett väldigt känsligt område och man måste äga en enorm självkontrol, om inte en lätt självmasokistisk läggning för att kuna dra av i pappret... Armhålor och ben klarar jag själv i ett hujj. Första gången jag skulle vaxa bikinin själv (på jobbet) fick jag snällt sätta på mig byxorna igen och cykla hem och klippa/raka/ducha av mig hår papper och vax... Hi hi. Nu efter att ha vaxat i 2 år, kan jag göra det själv, men brazilian låter jag någon annan klara åt mig.
    Men gör det! Det är värt att det gör lite ont. Gillar verkligen känslan det ger, båre rnheten och den ökade känsligheten.

    Lycka till!

  • Tooticki

    Jag säger som Hvidbrud, brasiliansk skulle jag inte göra på mig själv trots att jag gjort det var 5:e vecka i flera år.

    Oavsett hur du väljer att göra ska du använda dig av brasilianskt vax, det är det enda som är anpassat efter detta känsliga område och ger bäst reslutat. Det finns att köpa på Åhléns. Om du kollar med salonger så fråga vad de använder för vax, vissa använder pinjevax vilket inte är bra, det är mer smärtsamt och mindre hygieniskt samt kan ge blåmärken.

  • Aleta

    Dare to be bare, finns på Lindex och det ska vara den gröna för intima delar.

Svar på tråden Vilket vax är bäst?