• trebarnsmamma

Skilda föräldrar bordsplacering??

Hur sjutton placerar man när jag har skilda föräldrar men inte min sambo!? Alltså Pappa m fru, Mamma m man, svärföräldrar!? De har båda funnits med sedan jag var liten så de betyder lika mycket som mina egna föräldrar!

• Svar på tråden Skilda föräldrar bordsplacering??
  • anne på grönkulla

Du placerar era biologiska föräldrar "som vanligt" och deras respektive så nära er sm det bara går - på honnören om du vill och annars så nära som möjligt.

• Miss Biii

satan så knepigt...den tåls o fundera på

• Tooticki

Måste ni ha honnörsbord? Och om ni känner att ni måste det, placera dem efter eget tycke, inte efter etikett. Det viktigaste är ju att festen blir trevlig, inte att etiketten följs till punkt och pricka!

• trebarnsmamma

Jaa detta var inte lätt! De bröllop jag varit på själv, vars brudpar har skilda föräldrar har placerat sina bonusföräldrar på "tungan"
    Ja detta tåls att fundera på! Känns ändå som om jag vill ha dom vid honnörsbordet!

• Duchess

Vi hade samma situation. Det löster vi genom att honnören såg ut såhär:

Brudens mors make - brudens mor - brudgummens far - bruden - brudgummen - brudgummens mor - brudens far - brudens fars fru.

Det blev bra!

• trebarnsmamma
    Duchess skrev 2008-12-09 16:13:14 följande:
    Vi hade samma situation. Det löster vi genom att honnören såg ut såhär: Brudens mors make - brudens mor - brudgummens far - bruden - brudgummen - brudgummens mor - brudens far - brudens fars fru. Det blev bra!
    Ja det verkar bra!
    Tack!
  • svartvitabruden

Men din mor ska ju sitta med din blivandes far och tvärtom Så då gör det ju inget om dina föräldrar är skilda De har ju en annan till bords.

Svar på tråden Skilda föräldrar bordsplacering??