• västkusttös

Vad är rimlig kostnad?

Hej

Är det ngn som har koll på vad ni kommer betala för er fotograf och vad som kommer ingå i det priset? Jag har fått ett erbjudande på 3500 kr för att fotografen är med hela dagen och fotar samt att 30 bilder ingår. Självklart kan man beställa ytterligare bilder men då kostar det lite till. Vad tycker ni verkar det rimligt? Vad ingår i era prisuppgifter?

• Svar på tråden Vad är rimlig kostnad?
  • lillP

Tycker det låter väldigt billigt, nästan för billigt. Känner ni fotografen så ni har fått rabatt?

Hoppas fotografen är bra och att ni sett tidigare bröllopsbilder från h*n och att ni inte känner er missnöjda efteråt. Har tyvärr läst om flera personer här på BT som "snålat" på fotografen och sedan blivit missnöjda.

• skille

vi betaler 7500 for å ha fotografen en hel dag, da får vi noen bilder redigerte, samt alle bildenen på en cd som er høgoppløst.

• 081209 1

Det låter otroligt billigt och jag har svårt att tro att det är en yrkesfotograf som kan erbjuda er ett sådant pris vitt. Som lliP säger: tänk på att man tar stora risker när man köper tjänster svart och av en hobbyutövare.

• västkusttös

Ja, vi har sett massor av foton och de är fantastiska och det är varken svart eller på hobbynivå! Men vi bor på en liten ort så man kan kanske inte jmf med priser överallt... Funderade bara på vad ni andra har fått ge och vad som då brukar ingå?

• Myrmor

Har du lust att inboxa mig kontaktuppgifter/hemsida?

västkusttös skrev 2008-12-09 14:14:11 följande:
    Ja, vi har sett massor av foton och de är fantastiska och det är varken svart eller på hobbynivå! Men vi bor på en liten ort så man kan kanske inte jmf med priser överallt... Funderade bara på vad ni andra har fått ge och vad som då brukar ingå?
  • Hofsan

Hmm jag e också lite skeptisk till det priset för en heldagsfotografering/reportagefotografering.

Vi fick 860 bilder från vår heldagsfotografering(lite av bilderna finns i mitt galleri)och då betalade vi 9.000 kr inklusive alla 860 bilderna högupplästa på cd + en canvasförstoring och lite andra förstoringar.

• gotlandsulrika

Låter skumt billigt, kanske är efterbeställningen väldigt dyr? Väldigt lite bilder på en heldag som ingick i alla fall.

• DarkBrideInWhite

3500 kr för en heldag är väldigt lite pengar... Nu bor jag visserligen i Stockholmstrakten men de priser jag sett för bröllopsfotografering ligger från 6000 kr och då handlar det generellt om en timmes fotografering. Vår fotograf som vi ska ha tar 10 000 kr för en heldagsfotografering och då får vi 400 högupplösta bilder, 100 bilder i ett bildspel, 20 utprintade foton där förstorning ingår samt en fotobok. Det är bara att gratulera till att ni hittat en fotograf som är så billig om ni gillar hans bilder.

• Arla79

Det beror nog helt och hållet på vart man bor. Vet att vissa fotografer anpassar priset till efterfrågan på just den orten.

• Miafiahallonfjärt

Tycker de är konstigt att ni bara får 30 bilder..

• Joji
    Miafiahallonfjärt skrev 2008-12-10 15:27:25 följande:
    Tycker de är konstigt att ni bara får 30 bilder..
    För det billiga priset tycker jag inte det är så konstigt!
  • Flamingo80
    DarkBrideInWhite skrev 2008-12-10 15:01:26 följande:
    3500 kr för en heldag är väldigt lite pengar... Nu bor jag visserligen i Stockholmstrakten men de priser jag sett för bröllopsfotografering ligger från 6000 kr och då handlar det generellt om en timmes fotografering.
    Vi betalade 3500 för 50 bilder i albumet. Vi tycker att vi hade tur och att det är väldigt billigt pris för en sådan fotograf som vi hade.
Svar på tråden Vad är rimlig kostnad?