• Pink Lady

Kär men rädd...vad göra?

Hej!

Jag har ett dilemma... jag och min sambo flyttade isär för 2månader sen, på mitt bevåg. Vi hade en liten paus, mest för hans skull, men jag hade känslomässigt redan gått vidare. För 1,5v sen sa jag att de inte kommer bli vi igen - d fanns inte någon kärlek kvar - absolut kommer han alltid finnas i mitt hjärta för han e en superkille - men inte för mig.

Nu till dilemmat... jag har blivit kär i en jobbarkompis till mig. Vi har alltid tyckt om varandra, blev snabbt goda vänner och vi har känt varandra i drygt 1 år. Han har alltid haft flickvän och jag pojkvän och under den här tiden har vi enbart varit nära vänner. För 2-3v sedan så gjorde han slut med sin tjej och efter det har kärleken bara blommat upp. Det känns såå såå bra allting. Men på ett sätt så är vi båda rädda att vi "tröstar" oss med varandra - vi pratar väldigt öppet om det här - just för att vi inte vill förlora varandra vänskapsmässigt. Vi försökte hålla emot först, just för den anledningen, men vi är som två magneter som inte kan hålla oss ifrån varandra. Ingen på jobbet vet och det är inget vi kommer säga heller tills vi är helt säkra på vad vi är för varandra...

De jag är rädd för är att vi förstör något genom att hoppa från en relation till en annan. Vi var båda singlar när de väl hände något mellan oss, men det är ju verkligen kort tid! Allt känns så bra, ibland tror jag att det är "han" - så bra känns det - ok de har bara gått några veckor men det känns som mycket längre! Visserligen är det ju en fördel att vi båda lämnade våra respektive för att kärleken inte fanns kvar...

Någon som har varit med om något liknande?

• Svar på tråden Kär men rädd...vad göra?
  • Igia

Min sambo och jag har varit vänner sedan högstadiet men blev tillsammans först efter att vi tagit studenten. Vi pratade oxå väldigt mkt och för oss kändes konstigt i början att vi skulle vara tilsammans. Nu har vi varit tillsammans i 7,5år och det är kanon.
    Jag tror inte ni förstör något och kanske kan det vara så att era kärlekar på andra håll tog slut för att ni hade känslor för varandra tidigare än man vill erkänna.

Min syster blev tillsammans med en på sitt jobb nästan direkt efter ett långt förhållande efter att varit vänner ngr år. De ska ha barn nu

Våga satsa!!!

• 090208

Det dar lat harligt!

Igia skrev 2008-12-09 00:58:40 följande:
    Våga satsa!!!
  • Pink Lady

Tack Igia! Skönt att höra solskenshistorier!! :)

• Tooticki

Jag håller med Igia, våga satsa. Men, ta det lite lugnt i början. Dejta, umgås, lär känna varandra men bind inte upp er. Den tiden ni varit singlar är inte lång och även om ni gått vidare så sitter ofta många vanor och farhågor i ett bra tag efter en relations slut. Det är viktigt att hinna frigöra sig från dessa för att inte riskera att göra om samma misstag i den nya relationen.

• dfk

Det är underbart att känna sig kär, lycka till!

• Pink Lady

Nu har några på jobbet börja fråga om oss...det syns väl på oss antar jag...

Jag vet inte, det känns lite jobbigt att de börjar fråga, det sätter press på oss...vi vill ta det lugnt och känna oss fram och berätta när vi är redo för det. Hur hanterar man sådant?

• Tooticki

Pink Lady skrev 2008-12-11 21:27:42 följande:

Nu har några på jobbet börja fråga om oss...det syns väl på oss antar jag...Jag vet inte, det känns lite jobbigt att de börjar fråga, det sätter press på oss...vi vill ta det lugnt och känna oss fram och berätta när vi är redo för det. Hur hanterar man sådant?
    Man blånekar

Vad har dem med det att göra?
  • Sebastiána

Svårt att dölja. Det syns när folk är kära men som sagt låtsas som ingenting. De andra har inte med saken att göra så länge ni hanterar det professionellt på jobbet.

Pink Lady skrev 2008-12-11 21:27:42 följande:

Nu har några på jobbet börja fråga om oss...det syns väl på oss antar jag...Jag vet inte, det känns lite jobbigt att de börjar fråga, det sätter press på oss...vi vill ta det lugnt och känna oss fram och berätta när vi är redo för det. Hur hanterar man sådant?
  • Pink Lady

Tack Tooticki och Sebasiána, jag tycker inte heller de har något med det att göra! Vi sköter det oerhört professionellt och kommer så att göra.

Nyfikna i en stut! :)

Men jag har redan "erkänt" till en tjej på jobbet jag även umgås privat med, hon ställde mig mot väggen och jag ville inte ljuga henne rakt upp i ansiktet. Hon sa som ni, att ingen har eg. med det att göra och att hon var glad för vår skull.

Oh well, nu ska jag försöka fokusera på att vara kär och galen istället för att bry mig om alla andra! :)

• Tooticki

Pink Lady skrev 2008-12-12 10:14:02 följande:

Tack Tooticki och Sebasiána, jag tycker inte heller de har något med det att göra! Vi sköter det oerhört professionellt och kommer så att göra. Nyfikna i en stut! :)Men jag har redan "erkänt" till en tjej på jobbet jag även umgås privat med, hon ställde mig mot väggen och jag ville inte ljuga henne rakt upp i ansiktet. Hon sa som ni, att ingen har eg. med det att göra och att hon var glad för vår skull. Oh well, nu ska jag försöka fokusera på att vara kär och galen istället för att bry mig om alla andra! :)
    Lycka till!
  • Igia

Pink Lady skrev 2008-12-12 10:14:02 följande:

. Oh well, nu ska jag försöka fokusera på att vara kär och galen istället för att bry mig om alla andra! :)
    Tycker jag låter sunt!!!

Ha så trevligt
    Lycka till!
Svar på tråden Kär men rädd...vad göra?