Svärmors sambo...
Jag och min m2b har inte ens ett datum bestämt än, men det är en sak som jag redan har börjat oroa mig för. Det är en person som vi verkligen inte vill ha bland gästerna, och det är hans mors man. "Plastpappas" dryga och dominanta beteende mot m2b har bara eskalerat med åren. Han får dessutom utbrott av ilska om någon vänligt hävdar en annan åsikt. Vad jag vet finns det ingen i släkten som tycker om honom, speciellt inte sedan han sabbade en bröllopsfest med att i berusat tillstånd bland annat skrika fula saker till bruden. Jag upplevs också som hotande/provocerande så mig tycker han inte om, varvid det förefaller sannolikt för mig att jag skulle kunna råka ut för samma behandling. Men han är ju ändå en central person i vårt liv, går det att komma undan med att inte bjuda honom? M2b:s mor har alltid försvarat karln, så det finns risk att hon inte heller kommer i så fall, vilket vore väldigt synd. Dessutom hålls ofta släktträffar där, och vi kommer aldrig bli bjudna dit igen om vi inte bjuder in honom till detta. Jag tycker mycket om m2b:s övriga släkt så det vore hemskt för mig att bli bortkapad på det sättet, och då ska vi ju inte prata om vad han lär känna... Det handlar ju inte om en sysslings syssling eller något, det kommer att få ordentliga konsekvenser! När vi tänker på detta problem får vi mer och mer lust att bara rymma och gifta oss i Vegas