Hmmm... jag kan inte länka bilder, helst inte ens andras, för jag vill inte bli misstänkt för att göra reklam, därför har jag bara exempelbilder på sorter i mitt gaalleri, så det inte ska bli nåt knas.
Men, om du tänker dig att du har en hållare som vanligt, men sticker blommorna väldigt nära den, så diametern blir liten, kanske bara som en liten assiett eller ev ännu mindre...
..sedan kan man trä och nåla, limma osv blommor antingen på stela gräs som steelgrass, eller på ett metallband, eller på en konstruktion av grenar, eller använda riktigt långa blomstjälkar, iallafall så bygger man buketten mer som en "remsa" som man fäster blomhuvudena på. Man kan göra det ganska transparant och luftigt, eller mer stramt och bestämt.
Ååååh! Hit med papper och penna! Detta låter ju helflummigt!
Jag vet ens ingen som har en sån på sin sida, och mina varianter av dessa ligger på papperskopior, värdelöst! Hoppas du hängde med pyttelite i allafall?
Poängen med den typen av bukett är att den blir väldigt tydlig och effektfull, men mer följer klänningen än döljer den.
Att bestämma sig kan bli svårt
det finns hur mkt fint som helst man kan göra!
AIE skrev 2008-12-09 08:12:35 följande:
HAr du någon bild/länk som visar hur du tänker?Min första tanke var en "boll"-bukett dvs en bukett med rosor formad så den är helrund fast ff hålls som en vanlig bukett. Eftersom temafärgerna är vitt, rosa o grönt så tänkte jag cremefärgade o olika rosa rosor o så ngt grönt.Men sen så såg jag en bild på en bukett med rosa nejlikor o steelgrass m diamanter o det var sååå snyggt...Hur 17 ska man kunna bestämma sig?