Familjeproblem (ganska långt men snälla lääs....)
Gaaah !
Jag måste bara få skriva av mig lite.. Eller ska jag sähga SKRIKA av mig lite !
Våran familj består just nu av en hund, fyra barn, jag och min man. Men bortsett från hunden så är jag ensam tjej.. detta har resulterat i att jag ibland känner att jag måste vara lite "extra" för att även de kvinnliga ska få en skymt i hemmet, om ni förstår hur jag menar. Detta har jag givetvis pratat med både min man och barnen om och min man är väldigt förstående och har även han pratat med sina barn om det.
Detta har ju öven resulterat i att jag tycker de är extra viktigt vad som är MITT och vad som är deras! Mina sockar är mina, deras är deras också vidare. Men i den här familjen så har dom sedan innan de mesta gemensamt. ingen har egna sockar utan dom delar på de och dom har i pricip samma kalsonger också. Men för mig ör sånt mer viktigt. Eftersom att jag aldrig fick ha mina sockar ifred så köpte jag rosa sockar bara för att de skulle synas att dom var MINA ! jag använder dessutom lite tunnare sockar.. men tro inte att jag får ha dom ifred i alla fall ! hans söner använder dom lika så förbannat, de fanns inga andra, eller de är coolt med rosa...
i den här familjen (barnen alltså) så är de inte så noga med vems handduk de e man torkar sig i efter duschen, medans jag tycker att sånt är jätte noga. Om jag tar en handduk till toan som är min så vill jag ju att den ska användas av mig också, då vill jag inte att någon annan ska använda den så jag får torka mig med deras kropps-svett och sånt nästa gång jag använder min handduk.
problemet är att hur mycket vi ön pratar med dom om de så blir de ingen bättring.. jag blir äcklad av att dom använder min handduk, mina sockar, ligger i min obäddade säng med skitiga kläder och för att komma till de värsta.. dom rotar i min väska helatiden! tar mina tuggummin, halstabletter, och de har till och med försvunnit pengar. Min man tycker detta är förskräckligt men barnen gör ingen förbättring så de har slutat med att jag får låsa in min väska för att få ha den i fred, de är fruktansvärt. Min man skämms nå så otroligt över detta.. att prata med barnen som öndå är mellan 9-16 år hjälper för stunden.
Den senaste tiden har de funkar tätt bra, men de kan ju bero på att jag låser in min väska då barnen är här och hänger upp min handduk i sovrummet och tar den med mig när jag duschar och sånt, så egentligen är de jag som förbättrat situationen.
Men de känns så respektlöst.
Jag städar efter dom helatiden och dom slänger efter golven. Jag hittar godispapper gömda bakom elementen, i blommerna, under duken.. Gör era barn också så? nu har dom i alla fall fått börja ploca efter sig själva när jag och min man springer som höns bakom dom..
Idag (vi har bara en av barnen hos oss idag) när vi steg upp på morgonen och han son skulle till skolan så påmindejag honom att han skulle borsta tänderna så de gjorde han och sedan gick han till bussen. Då skulle jag gå och birta tänderna och kände att min tandborste var blöt och alla andra var torra! han har alltså borstat sina tänder med min nya tandborste ! någon jävla måtta får de väl vara .. de är äckligt. Jag älskar dessa barn men vill trots de inte borsta mina tänder med samma tandborste som dom.. min tandborste är ny och köptes för typ 3 dagar sen, de ör en som vibrerar typ så han kände väl att han vill prova, men bläää !!!!!!!!!!
jag vet inte riktit vad jag och min man ska göra för att få dom att fatta !
jag är en hygiensik människa och respekterar inte att dom använder mina kläder utan lov, min tandborste, min handduk ..........