Hjälp mig se positivt!!!!!
Vi valde av väldigt noggranna uttänkta anledningar att hålla inne med att vi skulle gifta oss och att planera allt själva utan våra föräldrars inblandning. De fick reda på det i slutet av oktober och vi gifter oss nu den 6edec. Vi vet att våra föräldrar inte går ihop, de är för olika helt enkelt...
Från början skulle allt vara hemligt men vi insåg att vi skulle behöva hjälp av dem med vissa saker... Vi skrev ett brev till dem var där vi bad om hjälpen och bad även om att de skulle höra av sig snarast om det var några problem...
Hans föräldrar ringde direkt och började direkt med vad vi hade anat de skulle bli "jobbiga" med. De vi bad dem om började de "planera" för 2veckor efter att vi tjatat på dem.. men de skulle absolut hjälpa till med allt annat!!!
Mina föräldrar hörde inte av sig på 1vecka och då ringde jag dem!!! Fick då höra att det var inte alls roligt att få en inbjudan så Sent.. de har ju massor inplanerat osv... och att mamma kände sig mer som en slav osv.. vi redde ut de då och mamma sa att hon sa lite för mycket i all hast och hon menade det inte så egentligen... Men så ringer jag häromdagen och då börjar hon igen... Hur ska hon kunna lita på att hans föräldrar kommer i tid osv.. (städet dagen efter) och det är ju roligt att gå på dotterns bröllop som slav osv.. Min syster gifte sig i somras och då var allt mycket bättre.. Denna gången fick hon mycket mindre att göra och hon får hjälp med det hon ska göra!!!!
Så nu har vi avbokat bröllopsnatten och tar med sonen hem... o åker o städar dagen efter.. känns inte kul alls att lämna sonen och låta mamma städa när man får höra sånt.. känns just nu som att vi lika väl kan ställa in hela bröllopet.. Detta skulle vara en rolig period och jag trodde verkligen att våra föräldrar skulle kunna bete sig som vuxna ett tag.. men det gick inte!!! (hans föräldrar har oxå gjort ett par grejor till men de kan vi ta en annan gång...)