• EmmaochMagnus

Brudbuketten!

Kan man ha 3 vita/beiga kallor i en bukett bara?? Och nåt snyggt band runt om??

Ser det för lite ut??

Tror det hade varit fint! :)

• Svar på tråden Brudbuketten!
  • camric

Det beror ju helt på hur hela du/ ni ser ut. men det kan vara väldigt snyggt med något enkelt oxå. Mina tärnor hade (tror jag) kallor och lite gröna strån med pärlor på. Det var väldigt snyggt. Tycker du att det blir bra så blir det säkert det!!! Lycka till!!

• passionsblomman

Ja, det beror ju som sagt på resten! jag tycker generellt att många idag väljer en ganska ynklig liten bukett, mer i tärnstorlek än brudbukett,med hänsyn till de rätt maffiga klänningar som är moderna nu. Är man enkelt och rätt stramt klädd passar det du beskriver, men en klänning med släp och hela killivitten kräver lite mer blommor tycker jag nog.

• EmmaochMagnus

Ja det låter ju vettigt!

Har ju släp och den är ganska "stor" i kjolen så då ska jag kanske ha nåt rejälare då.....

Passionsblomma: Vad kan man blanda kallor med?? Jag vill ha vita kallor, vad kan man blanda i för nåt grönt??

• passionsblomman

Å, det kan vara massor av olika!
    Nästan lättast att kolla lite live hos floristen.

Kalor kan blandas med många olika blommor. Riktigt lyxigt utseende blir det att tex ta med vita Phalaenopsis-orkidéer.
    Gör man det skulle jag tycka antingen något kvistmaterial med små blommor på, om man vill ha lite mjukare stil, eller en hel bunt av antingen steelgrass eller Björngräs, om man vill ha en stramare känsla.

Liljor och Kallor vore också en tanke.
    Sedan finns ju åtskilliga blommor som exempelvis vit nerine... kika in i mitt galleri och peka på bilderna där, så får du upp namn. Nerine där är rosa har jag för mig, men vita sådana vore vackert med kallor.

EmmaochMagnus skrev 2008-11-27 19:38:19 följande:
    Ja det låter ju vettigt!Har ju släp och den är ganska "stor" i kjolen så då ska jag kanske ha nåt rejälare då.....Passionsblomma: Vad kan man blanda kallor med?? Jag vill ha vita kallor, vad kan man blanda i för nåt grönt??
  • missGill

Haha.. man skulle nästan kunna tro att du gillar Jonny Depp ;)
    Tack snälla Passionsblomma för alla dina tips. Jag läser nästan alla.
    Jag gav min florist rätt fria händer och håller tummarna på att det blir bra.

• passionsblomman

Hi hi, jag förstår verkligen inte alls hur du kunnat få den uppfattningen? *visslar* (han dök upp i tider då det behövdes lite inspiration i Tantvarningstråden- har du varit i den? Den trevligaste tråden på hela BT-så det så!)

Vad hedrande att ngn orkar läsa...
    HELT rätt att ge mkt utrymme för floristen! Det brukar ge goda resultat! Vill gärna se bilder sen!!!

missGill skrev 2008-11-27 20:07:41 följande:
    Haha.. man skulle nästan kunna tro att du gillar Jonny Depp ;)Tack snälla Passionsblomma för alla dina tips. Jag läser nästan alla. Jag gav min florist rätt fria händer och håller tummarna på att det blir bra.
Svar på tråden Brudbuketten!