• Molson­Canadi­an
    Äldre 26 Nov 22:52
    50782 visningar
    29 svar
    29
    50782

    Ringbutiken - skumt billigt?

    Hej hopp!

    Vi har googlat efter ringar under kvällen och fallit för en av Schalins ringar. Har hittat en hemsida, www.ringbutiken.se som säljer Schalins mer än 500 kr billigare än t ex Jempguld. Är det någon som känner till Ringbutiken?
    Är det något skumt eller är de bara så billiga?

  • Svar på tråden Ringbutiken - skumt billigt?
  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Nov 15:26
    #11

    Förmodligen Glaciär 237-5.
    Var inne på Ocean 231-5 också, men är lite fundersamma kring att den månne är för hög.


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-27 15:24:59 följande:
    Vilken ring är det?
  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 27 Nov 15:32
    #12

    Oki...
    Min sambo kommer ha 231-5 och jag 231-4 + Tropic Trinidad.
    De är superfina ju.

    Men hur hög är 237-5???
    Trodde den oxå var 2,4 mm???
    Men den är kanske 2,8 mm då eller?

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Nov 15:43
    #13

    237-5 är 1,9 mm hög. Det verkar enklare att skaffa passande vigselring till den höjden än 2,4. Tycker att Norrsken Skimra är fin som vigselring och den är 1,9 mm hög. Tropic Trinidad har jag också spanat på, men den verkar inte särskilt lätt att få tag på?


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-27 15:32:09 följande:
    Oki...Min sambo kommer ha 231-5 och jag 231-4 + Tropic Trinidad.De är superfina ju.Men hur hög är 237-5???Trodde den oxå var 2,4 mm???Men den är kanske 2,8 mm då eller?
  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 27 Nov 18:58
    #14

    Jag har bara prövat dem som hastigast och de känns supersköna på.
    Tror att höjden är en vanesak.
    Men hade en annan ring på den handen och det var inte skönt när man hade båda de andra ringarna på.
    Så ska man ha fler ringar på den handen kanske man ska pröva hur dte känns innan.

    Norrsken skimra var oxå fin...

    Vi beställde via Nordstans och de var super.
    Rekomenderar dem varmt...

    Och där var det inga problem att få tag på Tropic Trinidad.
    Vi gav 6495:- för den...

    Men som Du säger... det är nog lättare att matcha ringar med en ring som är 1,9 mm hög.

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 28 Nov 10:34
    #15

    Tänka sig... igår när vi kollade ringar hos juveleraren kom jag fram till att det var snyggare med en ring på 4mm på mina små fingrar än 5mm och efter provande av olika modeller så upptäckte jag att jag alldeles omedvetet hade sänkt kostnaden för ringarna haha... Det blir en Klassisk 237-4 istället i kombination med en Passion 237-2 som vigselring.

    Tänk, vad jag är billig i drift...


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-27 18:58:32 följande:
    Jag har bara prövat dem som hastigast och de känns supersköna på.Tror att höjden är en vanesak.Men hade en annan ring på den handen och det var inte skönt när man hade båda de andra ringarna på.Så ska man ha fler ringar på den handen kanske man ska pröva hur dte känns innan.Norrsken skimra var oxå fin...Vi beställde via Nordstans och de var super.Rekomenderar dem varmt...Och där var det inga problem att få tag på Tropic Trinidad.Vi gav 6495:- för den...Men som Du säger... det är nog lättare att matcha ringar med en ring som är 1,9 mm hög.
  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 28 Nov 10:52
    #16

    Men se där...
    Alltid bra att kolla lite först...
    Billigt är bra

    Vart kommer ni köpa dem nu då?
    Och vad får ni ge?

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 28 Nov 11:12
    #17

    Förmodligen på Nordstans guld. Det var bara Vigselbutiken som hade Klassisk 237-4 utöver dem och de var dessutom dyrare.

    Min ring kostar 1995 kr (!) och hans 2195 kr, förmodligen. Han har inte bestämt om han vill ha 4mm eller 5mm än. Vigselringen kommer gå på antingen 3595 kr eller 5195 kr. En kvalificerad gissning är att det blir den för 3595 kr, då jag tyckte att det var lite för stora stenar i den för 5195 kr. Det ser så konstigt ut om jag kommer med pråliga ringar till Brukshundsklubben. :)


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-28 10:52:00 följande:
    Men se där... Alltid bra att kolla lite först...Billigt är bra Vart kommer ni köpa dem nu då?Och vad får ni ge?
  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 28 Nov 11:50
    #18

    Oki... det var ju bra pris.

    Vi ska till Nordstans och gravera in datum i sambons ring.
    Det blir dagen innan vigseln.
    Ska bli spännande att gå dit...
    Beställde via nätet och de var supertrevliga och hade kanonservice.

    Lycka till!!!

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 28 Nov 11:56
    #19

    I see. Vad för ringar köpte ni?
    Det är möjligt att vi beställer via nätet också.


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-28 11:50:22 följande:
    Oki... det var ju bra pris.Vi ska till Nordstans och gravera in datum i sambons ring.Det blir dagen innan vigseln.Ska bli spännande att gå dit...Beställde via nätet och de var supertrevliga och hade kanonservice.Lycka till!!!
  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 28 Nov 22:16
    #20

    Till mig köpte vi 231-4 och min till m2b 231-5.
    Som v-ring till mig köpte vi Tropic Trinidad

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 28 Nov 22:20
    #21

    Fick någon lektion igår hos guldsmeden om skillnaderna, men jag är nog för otränad för att se dem. Förutom höjd och bredd, typ haha...


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-28 22:16:48 följande:
    Till mig köpte vi 231-4 och min till m2b 231-5.Som v-ring till mig köpte vi Tropic Trinidad
  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 28 Nov 22:58
    #22

    Oj nu ser jag at jag glömde skriva att det var Oceans-serien... sorry...
    om det var det du menade?

    Min f-ring är alltså 4 mm och min m2b:s 5 mm.
    Min v-ring är 6 mm, slltså kommer jag ha 10 mm ring på fingret sen.
    Trodde oxå att det skulle bli för mkt men det ser riktigt snyggt ut, trots att jag har rätt korta fingrar

  • ogiftn­ickeny­fiken
    Äldre 28 Nov 22:59
    #23
    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-28 22:58:36 följande:
    Min f-ring är alltså 4 mm och min m2b:s 5 mm.Min v-ring är 6 mm
    Bredden då alltså
    Och 2,4 mm höga är de...
  • Molson­Canadi­an
    Äldre 28 Nov 23:07
    #24

    Vi var inne på Ocean, men det verkade svårare att hitta en passande vigselring i samma höjd. Det var Ocean jag först provade, men jag har väl extremt korta fingrar, för en Ocean 4 mm plus en vigselring i samma bredd eller lite bredare, gjorde att jag sånär fick ned dem nedanför knogen. Annars var jag inne på Norrsken Skimra som vigselring också.


    ogiftnickenyfiken skrev 2008-11-28 22:58:36 följande:
    Oj nu ser jag at jag glömde skriva att det var Oceans-serien... sorry...om det var det du menade?Min f-ring är alltså 4 mm och min m2b:s 5 mm.Min v-ring är 6 mm, slltså kommer jag ha 10 mm ring på fingret sen.Trodde oxå att det skulle bli för mkt men det ser riktigt snyggt ut, trots att jag har rätt korta fingrar
  • car102­1
    Äldre 29 Nov 19:15
    #25

    Vi beställde våra förlovnngsringar från ringbutiken igår kväll. De hade höjt priset med 200/ring igår men det är ju fortfarande billigt.

  • Molson­Canadi­an
    Äldre 29 Nov 19:57
    #26

    Spännande!
    Återkom gärna och berätta hur det gick!


    car1021 skrev 2008-11-29 19:15:27 följande:
    Vi beställde våra förlovnngsringar från ringbutiken igår kväll. De hade höjt priset med 200/ring igår men det är ju fortfarande billigt.
  • car102­1
    Äldre 7 Dec 18:45
    #27

    Nu har vi fått våra ringar från Ringbutiken. Det tog 5 dagar.
    De är jätte fina!! Och jätte fint graverade.
    De passade perfekt så vi är supernöjda!!!
    Längtar till den 1 jan. när vi ska förlova oss.
    Går och tittar på de flera ggr om dagen....

  • Tue 11 Jun 2019 23:34
    #28

    Hej!

    jag har handlat av Ringbutiken.se det var absolut inga problem.

    Snabb leverans och bra paketerat :)

    Innan jag handlade av dom då forskade jag lite om dom och hittade deras fysika butik på Linnégatan bredvid 7eleven vid prinsgatans hållplats.

    Var inne hos dom och dubbelkollade med dom att det är deras hemsida och han bekräftade detta då kände jag mig säker att kunna handla av dom eftersom jag bor deltid i Göteborg och resten i Stockholm.

    Mvh Karl

  • Mon 11 Sep 2023 11:44
    #29
    MolsonCanadian skrev 2008-11-26 22:52:56 följande:
    Ringbutiken - skumt billigt?

    Hej hopp!

    Vi har googlat efter ringar under kvällen och fallit för en av Schalins ringar. Har hittat en hemsida, www.ringbutiken.se som säljer Schalins mer än 500 kr billigare än t ex Jempguld. Är det någon som känner till Ringbutiken?
    Är det något skumt eller är de bara så billiga? Kollade precis dom är inte billiga alls 


Svar på tråden Ringbutiken - skumt billigt?