• ossamartin

Höggravid vid bröllopet? Funkar det?

Hej, jag undrar om någon varit det och hur det gick? Om det vill som jag kommer jag vara i sjätte eller sjunde månaden på bröllopet?

Någon med erfarenhet som kan ge tips?

• Svar på tråden Höggravid vid bröllopet? Funkar det?
  • millanros

jag gifter mig nästa vecka och är i v18 då och det sak gå

Ända jag kan tänka mig är väl att du kanske inte orkar lika mycket under kvällen som du tänkt??? Kanske du inte vill ha vigseln för nära BF heller... då det kan hända att du får tillbringa vigseltiden på BB

• ossamartin

Grattis, till båda.
    Nej är nog så att jag inte är lika pigg. Fast man mår ganska bra i månad sju gjorde det i alla fall förra gången. BF blir tidigast i början av september och vi gifter oss i 11 Juli, så så vida vi inte får tvillingar igen borde det inte vara någon fara för så tidig förlossning.

• Myrmor

Varje graviditet är ju unik, så man vet inte hur man mår oavsett hur det gick förra gången. Skulle inte lägga bröllopet inom v 30-40, eftersom allt för mycket kan gå åt skogen (foglossning, tidig födsel, havandeskapsförgiftning, ödem, förvärkar, migränanfall, illamående tex). Själv valde jag att skjuta på vårt bröllop när jag blev gravid (vill kunna dricka skumpa och dansa natten lång, den dagen kommer ju bara en gång ). Om ni ändå kör på rekommenderar jag er att ta ut en bra bröllopsförsäkring så ni inte förlorar allt för mycket pengar om något oförtsett skulle ske.

• ossamartin

Nej det är ju sant! Jag tycker inte om alkohol så det är inga problem att avstå det. Försäkring? Har jag aldrig hört talas om men kanske jag ska kolla upp. Vi har ju inte ens börjat att försöka så det kommer ju vara minst en månad innan jag blir gravid. I så fall är jag ju max i v åtta. Men skadar ju inte att vänta ytterliggare en månad. Man vet som sagt aldrig vad som händer.

• millanros
    ossamartin skrev 2008-11-26 16:24:37 följande:
    Grattis, till båda. Nej är nog så att jag inte är lika pigg. Fast man mår ganska bra i månad sju gjorde det i alla fall förra gången. BF blir tidigast i början av september och vi gifter oss i 11 Juli, så så vida vi inte får tvillingar igen borde det inte vara någon fara för så tidig förlossning.
    Tack
Svar på tråden Höggravid vid bröllopet? Funkar det?