tips på blommor till cerise bukett
Någon som har tips på blommor att ha i en cerise bukett? Hade tänkt gerbera eller germini som huvudblomma. Vilken mer kan man ta? Färgtemat är cerise/svart (vill dock inte ha några svarta blommor... )
Någon som har tips på blommor att ha i en cerise bukett? Hade tänkt gerbera eller germini som huvudblomma. Vilken mer kan man ta? Färgtemat är cerise/svart (vill dock inte ha några svarta blommor... )
Det vore coolt med Celosia som ett tillval.
Rosor... Orkidéer...Freesia...Nejlikor
jag hade gärna kombinerat nejlikor, germini och celosia, för ett lite ballt intryck. Kanske enstaka orkidéklockor nålade ovanpå som pricken över i.
en liten fråga till: går det att blanda cerise med lite lila? Eller blir det helt fel?
Jag älskar ceriserosa gerberor!
jag med!!!! men kan jag blanda med lite lila?
Pioner kanske? Det verkar vara poppis. Jag tycker rosor/pioner/nejlikor tillsammans med en "bädd" av grön hortensia underst är hur fint som helst.
Klart du kan!!!
w2b 09 skrev 2008-11-24 20:02:04 följande:
Vi gifter oss den 23 maj. Jag är inte så bra på olika blommor men ge mig gärna tips på fler lila blommor
Dahlior är ju fantastiska. Har de säsong då, PB?
passionsblomman: passar Iris tillsammans med gerbera/germini?
Nej, de börjar lite senare. Typ Juni. KAN gå, men det måste du kolla med din florist. De är verkligen helt underbara.