• Mrs Baom

Brudbuketten..

Min sambo/M2B var inne på en blomsteraffär och frågade om brudbuketten. Jag har alltid tänkt mig att ha fem vita kallor i min bukett, enkelt och stilrent. Men han fick till svar att vita kallor är mycket svåra att binda själv och att om man kommer åt själva blomman så blir det fula bruna fläckar av fingrarna. Jag vill ju inte ha en bukett som riskerar att bli fläckig bara nån nuddar vid den... är det någon som vet om detta verkligen stämmer...

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Brudbuketten..
  • passionsblomman

Vad som är alldeles snat är att man ska undvika att fingra på själva blommorna överhuvudtaget! i synnerhet vita blommor som ofta f¨årfula fingeravtrycksmärken eller brutna blad som blir bruna och ser hemska ut.

Tryck aldrig på exempelvis rosor uppifrån typ *klappar på huvudet*

Kläm aldrig på bladen på vita blommor, särskilt inte Anthurium , Orkidéer, Kallor, Rosor...

Det är inte "nudda" som är problemet.

Jag ser ingen rimlig anledning att du inte ska välja den buketten och låta floristen knyta ihop det åt dig.
    Det är i det här fallet kanppast arbetet som kostar utan dina "enkla" kallor (i själva verket en mycket exklusiv, om än stilren blomma)Gissar att du menar långa stora kallor, så räkna med typ 600 spänn för den beställningen, kanske 700.

• Mrs Baom

Ok, tack så mycket för svaret!! kanske blir kallor ändå:)

• passionsblomman

Varsågod!

Mrs Baom skrev 2008-11-24 18:26:52 följande:

Ok, tack så mycket för svaret!! kanske blir kallor ändå:)
Svar på tråden Brudbuketten..