köpa liljekonvalj?
'Mitt bröllop kommer ske i slutet av juli..
Jag har bara sett liljekonvaljer i början på juni här vi bor.. Men går det att köpa sånna i slutet av juli tror ni?
Tacksam för svar...
'Mitt bröllop kommer ske i slutet av juli..
Jag har bara sett liljekonvaljer i början på juni här vi bor.. Men går det att köpa sånna i slutet av juli tror ni?
Tacksam för svar...
Det går säkert men det är nog rätt så dyrt.
Det går att special beställa. Men dom är jätte dyra då.
Kan ligga på 20-40kr för en kvist. Inte bunt alltså.
Stämmer säkert. Fick uppgift på ca 30 kr st när jag frågade om det gick att beställa vilka blommor som helst i maj.
Odlade Liljekonvaljer kan du beställa året runt. De är fantastiska men dyra, så du vet.
Man köper dem i en knippa om 25 stjälkar och du lär både vara tvungen att köpa alla(för floristen kan knappast göra ngt annat med dem) och dbehöver dem också för att det ska bli nåt av det hela.
Du kommer att hamna runt en tusenlapp bara för blommorna och sedan lite arbete på det. Räkna med iallafall 1200-1500 kr för en sådan bukett,beroende på var i landet du bor och vem du går till.(om du nu tänkt dig bara konvaljer)
Här i Stockholm om du går i innerstan och handlar, kan det mycket väl bli 1500,medan det nere i södra sverige oftast är jättestor skillnad. Men 1100 bör det minst bli totalt även pm de är billigare därnere.
Jag vet att det stämmer.
Har gjort flera brudbuketter med liljekonvalj i juli månad.
Så du får vara beredd på att den kan kosta en del.
Man kan i princip få vilken blomma som helst bara du är beredd på att betala.
okej.. tack så mycket för svaren..
Nu ska jag bara bestämma mej ifalla jag vill ha svarta kallor eller liljekonvaljer
Svårt val...
Nä, inte svårt! ta Liljekonvaljer!!!
Emmeli o Markus skrev 2008-11-24 12:26:22 följande:
Ja jag har ALLTID sagt att jag ska ha det men nu är det ju så svåt då vi(jag) bestämt att det inte ska vara minsta lilla vitt i brudföljet och jag antar att man inte kan få svart konvaljer och att om det skulle gå så skulle dom inte ens vara fina.. därför är det svårt. vill inte skilja mej från dom men vill inte ha nå vitt heller.. Går dom att få i guld kanske?
haha