• Zsarah

Vilka blommor till blomdekorationerna?

Hej, vilka blommor skulle klara dessa blomdekorationer? Helst någon som är billig i februari?

brollopstorget.se/hem/zsarah/gallery/phpu6o7fa.jpg

brollopstorget.se/hem/zsarah/gallery/phpigjnqi.jpg

Sen tänkte jag ha rosor i såndär gele (såg på en mässa) hela rosen var nerstucken i gele. hur ska man gå tillväga för att få det snyggt?
    Ser ni rosen i gelen? brollopstorget.se/hem/zsarah/gallery/phpivgbkl.jpg

• Svar på tråden Vilka blommor till blomdekorationerna?
  • Bumlis

Finns nog de som är bättre på att svara (Passionsblomman, var är du? ), men jag tror att tulpaner skulle lämpa sig och de har väl säsong då?

• Zsarah
    Bumlis skrev 2008-11-23 15:19:54 följande:
    Finns nog de som är bättre på att svara (Passionsblomman, var är du? ), men jag tror att tulpaner skulle lämpa sig och de har väl säsong då?
    okej, jag tänkte på rosor men de är ju så dyyra under februari månad.. ska kolla upp tulpanerna:)
  • passionsblomman

Här är jag!

Gelekulorna du sett köper du av floristen. Det finns både gele och flytpärlor.
    Det är lätt att jobba med, men be floristen visa hur man gör!
    Man låter dem svälla i vatten över natten och sedan är det bara att stoppa i!

Bilden i galleriet med ljusen är orkidéer, men det kan du ju stoppa i vad som helst du gillar. Välj ngt med fin form som gör sig bra i vasen! Anemoner tillexempel tror jag vore ballt.
    Dn andra bilden fattar jag inte riktigt hur de fått blommorna att inte flyta upp...De ser ut att stå helt still...ser helskumt ut. Såg du dem också på mässan? Står de verkligen i vatten?

• Bumlis

Du borde börja ta betalt, Passionsblomman.

• Im yours

Passionsblomman, åter igen ett bra jobb. Kramar!

• passionsblomman
    Bumlis skrev 2008-11-23 21:36:35 följande:
    Du borde börja ta betalt, Passionsblomman.
    [/citat]

Im yours skrev 2008-11-23 21:44:52 följande:
    [citat]
    Passionsblomman, åter igen ett bra jobb. Kramar!
    Gulle er!

Nä, hänger här gör jag gratis , hoppas bara att det finns ett liv utanför BT för den här floristen när jag startar eget i vår...då får ni hålla tummarna och hejja för mig.
  • Bumlis

Jag har på känn att det kommer gå JÄTTEBRA för dig!

• Zsarah
    passionsblomman skrev 2008-11-23 21:28:45 följande:
    Här är jag! Gelekulorna du sett köper du av floristen. Det finns både gele och flytpärlor.Det är lätt att jobba med, men be floristen visa hur man gör!Man låter dem svälla i vatten över natten och sedan är det bara att stoppa i!Bilden i galleriet med ljusen är orkidéer, men det kan du ju stoppa i vad som helst du gillar. Välj ngt med fin form som gör sig bra i vasen! Anemoner tillexempel tror jag vore ballt.Dn andra bilden fattar jag inte riktigt hur de fått blommorna att inte flyta upp...De ser ut att stå helt still...ser helskumt ut. Såg du dem också på mässan? Står de verkligen i vatten?
    Oj tack:) Heter de där gelekulorna något speciellt eller ska man bara fråga efter gelekulor?:) Men när man stoppar i rosen i gelen, lämnnar inte det märken efter sig?
    Den andra bilden, menar du den som är flera vaser med olika blommor i? den hittade jag här på nätet, men om man vill ha något liknande så borde man använda gelen till det också?
    hmm, Anemoner har jag aldrig hört talas om, är de dyra?
    Tack igen för hjälpen, du har nog hjälpt många blivande brudar här på bt:)
  • passionsblomman

De heter Chrystal pearls, men kan säkert kännas igen under flera namn. Fråga efter gelepärlor som sväller i vatten.
    Det kanske kan funka med större grenar också, men det blir ju inte klart och skarpt som om det vore vatten.

Det finns också flytpärlor, som stoppar blomman från att flyta upp om du vill ha som bilden med flytljusen.

Anemoner är inte dyra, 15-20 kr st, ser ut som jättestora vit-eller blåsippor ungefär och finns röda, vita, blå och lila.

Ja

Zsarah skrev 2008-11-24 13:08:09 följande:
    Oj tack:) Heter de där gelekulorna något speciellt eller ska man bara fråga efter gelekulor?:) Men när man stoppar i rosen i gelen, lämnnar inte det märken efter sig?Den andra bilden, menar du den som är flera vaser med olika blommor i? den hittade jag här på nätet, men om man vill ha något liknande så borde man använda gelen till det också?hmm, Anemoner har jag aldrig hört talas om, är de dyra?Tack igen för hjälpen, du har nog hjälpt många blivande brudar här på bt:)
  • Zsarah
    passionsblomman skrev 2008-11-24 13:15:10 följande:
    De heter Chrystal pearls, men kan säkert kännas igen under flera namn. Fråga efter gelepärlor som sväller i vatten.Det kanske kan funka med större grenar också, men det blir ju inte klart och skarpt som om det vore vatten.Det finns också flytpärlor, som stoppar blomman från att flyta upp om du vill ha som bilden med flytljusen.Anemoner är inte dyra, 15-20 kr st, ser ut som jättestora vit-eller blåsippor ungefär och finns röda, vita, blå och lila.Ja
    Anemoner låter som något som skulle passa då specielt om de finns i röda och vita:) Tack så jätte mycket för hjälpen. Blir att gå till floristen och inhandla så man kan prova på lite innan:)
  • passionsblomman

Gör det! Hör av dig om du får problem, så kanske jag kan tipsa om ngn som kan tänkas ha pärlorna.

Zsarah skrev 2008-11-24 13:19:30 följande:
    Anemoner låter som något som skulle passa då specielt om de finns i röda och vita:) Tack så jätte mycket för hjälpen. Blir att gå till floristen och inhandla så man kan prova på lite innan:)
Svar på tråden Vilka blommor till blomdekorationerna?