• Kärlek08

Vilka bilder vill man ha?

Jag har funderat på en sak. Vi är ju alla olika men jag är ändå nyfiken på era svar. Jag har lovat att fotografera en kompis bröllop. Jag fotar rätt mycket, en glad amatör alltså och bröllop är inget jag har hållt på med innan. Jag hittar ofta detaljerna och gillar att fota dem. Men sedan då? Vad ska jag tänka på att få med? Vilken av era bröllopsbilder är er favorit? Vad för bilder saknade ni när ni väl fått se både fotografens och era gästers bilder? Jag vill så gärna göra min kompis nöjd och inte missa ngt! Det var ju inte så länge sedan jag gifte mig och bilderna känns ju oerhört viktiga.

HJÄLP mig!

• Svar på tråden Vilka bilder vill man ha?
  • PL080802

Saknaade närbilder! Har många otroligt fina miljöbilder som vi uppskattar mycket. Favoriten är från ceremonin. Kolla in populära bröllopshemsidor och försöka göra liknande upplägg. Ta testfoto på paret för att se hur de ser ut på bild. Kom överrens om en lista och ticka av på den under dagen så att du inte missar något. Lycka till!

• PennyJenny

Ta reda på vilka andra än varandra de vill bli fotoade med. Maken är fotad med sina bardomsvänner, jättefint. Vi är båda fotoade med våra respektive familjer. Jag är fotad med syrran och hennes son. Med min bästa vän och lite sånt. Det är verkligen roligt att ha nu efteråt.

Annars skulle jag försöka få så blandad kompott som möjligt. Miljöbilder så väl som närbilder. Bild på buketten, ringarna (bland favofotona har jag bilden på våra händer med ringarna i fokus). Gästerna i olika konstellationer. Och var inte rädd för att zooma och fokusera på människorna och inte ha förmycket miljö runtomkring, det misstaget gör ofta gör. Blir trista bilder då. Men så pass duktig är du kanske så att det rådet är överflödigt.

Sedan uppskattar jag bilderna som är tagna när vi kanske inte riktigt är medvetna om det. Som liksom fångar det speciella känslan den dagen, ömheten mellan varandra eller så.

Men som PL080802 säger, kom överens om lista och skriv ner det så du kan pricka av, det kommer vara ett bra stöd. Och provfota dem, det gör det lite lättare på själva dagen. Vi provfotades och det tog bort nervositeten för det momentet så det blev lättare på själva bröllopsdagen med fotningen. Och i det här fallet för er båda.

• Miafiahallonfjärt

Jag saknar lite mera miljö och riktigt närbilder typ ansiktet bara.. Har mest halv och helbilder. Sen hade jag velat ha en bild med ALLA gästerna på...

• gusdanima

Jag fotade lite öpå en väns bröllop utan att vara utsedd för det. Det de uppskattade mest var att jag gick runt under middagen ( i slutet) och fotade alla gäster sittandes en och en el två ihop osv. Jätte kul att ha en närbild på alla gästerna tyckte de!

• Höstbrud-07

Jag älskar våra bilder på brudbukett och på våra händer med ringarna på. Sen saknar jag att fotografen inte bättre styrde upp de kort som togs med våra familjer efter vigseln, inget av de korten blev bra då alla tittar åt olika håll (alla gäster stod ju och tittade på och tog kort samtidigt).

• Lennarts Fru

tänk på att få med saker utöver bara paret, dekorationer, detaljer, gäster, presenter.

jag har ingen bild på våra händer med ringarna, de går ju dock att fixa på efterhand.

jag saknar även en bild på brudbågen som vi hade, jag har en bild på brudbågen men då är inte all den andra dekorationen på borden på plats och de är inte en nära bild.

• Kärlek08

Bra, tack, fyll gärna på. Det här är bra att veta!

• blivandefrularsed

Jag saknar bilder ihop med våra familjer

• Svanboet

Något som jag vet att jag kommer vilja ha är bilder från morgonen/iordningfixandet.

Du har säkert en kamera där bilderna kan ställas om från färg till svartvitt i efterhand och är du duktig med redigeringsprogrammet skulle jag föreslå att bucketten hålls i färg och brudparet i svartvitt.

Detta är ju min smak och det viktiga är att du får reda på och ordning på deras smak. Kanske ni ska titta igenom en hel drös med bilder tillsammans så de kan peka ut vilka de gillar och vilka de tycker ni kan skippa.

Efter en av våra vänners bröllop fick vi som tackkort en DVD med film och bilder från dagen, det är ett bra tips till alla brudpar.

Lycka till!

• Lennarts Fru

bilder från olika vinklar.

jag har ingen bild med min brorsa på och de ångrar jag nå så fruktansvärt mycket, jag har fan ångest och dåligt samvete att jag kunde glömma det ! FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

Svar på tråden Vilka bilder vill man ha?