• Tant Doris

    Vilka brudgumskläder passar till min klänning?

    Jag ska ha en axelbandslös klänning med mycket vidd i kjolen (Maggie Sottero Brielle).

    Vilka kläder borde min m2b ha utan att se "nerklädd" ut? Han hatar egentligen allt vad finkläder heter och vill nog ha kostym, men jag tror att det kanske kommer att se konstigt ut.

    Vad tror ni? Kostym? Smoking? Det är de två valen som är alternativ, han vill inte ha något "som hänger ner över rumpan" säger han.

    När jag ändå frågar: plastrong, kan man ha det till smoking, eller kostym? Han vill verkligen inte ha fluga och slips är ännu värre.

    Är lite kinkig men det är ju jag också å andra sidan med mina kläder...

  • Svar på tråden Vilka brudgumskläder passar till min klänning?
  • Lovecats

    Men vad sägs om att ha en tjusig väst? En kompis gifte sig i svart kostym, med svart skjorta, samt vit väst och slips i "brokad". Toksnyggt! Hade varit ännu snyggare med plastrong.

  • HomerSimpson

    Jag vill ha kostym, men min fästmö tycker jag ska ha något "högre" upp i klädkoderna. Eftersom jag absolut hatar allt som har med klädtvång och dress codes att göra, så tycker jag kostym räcker gott.

    Vad finns det för alternativ egentligen?

  • Zsarah
    HomerSimpson skrev 2008-11-26 13:34:49 följande:
    Jag vill ha kostym, men min fästmö tycker jag ska ha något "högre" upp i klädkoderna. Eftersom jag absolut hatar allt som har med klädtvång och dress codes att göra, så tycker jag kostym räcker gott.Vad finns det för alternativ egentligen?
    Om du vill ha kostym så kan du ha som de andra skrev en väst till. Annars finns ju frockcoat (som är så snyggt) det är som en långkavaj. Mera information finns här: brollopstorget.se/Klader/frack.php

    till vänster finns det olika klädalternativ.
  • camric

    Min man hade Frockcoat med ljusrosa väst och plastrong. Jag hade en korsettöverdel och en lång rätt så vid kjol. Jag tyckte det passade. Kolla in min blogg för bilder på oss på bröllopsdagen:

    bymillan.bloggagratis.se/

    Lycka till hoppas ni hittar något fint till honom!!

  • Tant Doris
    Zsarah skrev 2008-11-26 14:10:25 följande:
    Om du vill ha kostym så kan du ha som de andra skrev en väst till. Annars finns ju frockcoat (som är så snyggt) det är som en långkavaj. Mera information finns här: brollopstorget.se/Klader/frack.phptill vänster finns det olika klädalternativ.
    Kruxet med frockoat är att den blir så stor och lång. Sambon är mycket bred över axlarna. Jag är rädd att en frockoat skulle se "gigantisk" ut på honom. Han vill själv ha kostym, men sätter gärna på sig både väst och plastrong.

    Jag vet själv inte vad jag tycker och sambon är inte direkt samarbetsvillig just nu (han är i en "anti-planera-bröllops-period" .

    Vet ju att han ser bra ut i kostym också .

    Tja, vi får se hur han gör.
  • Hemlig2009

    Min sambo ska ha svart kostym och har redan hyrt skjorta, silvrig väst och plastrong. Han kommer bli jättefin! Vi ska ha ett litet mindre bröllop och då ville han inte ha frockcoat.

  • Melis

    Min make hade kostym just av samma anledning som din blivande och han valde då att ha en väst och plastrong...bilder finns i galleriet

  • Tant Doris
    Melis skrev 2008-12-01 23:37:14 följande:
    Min make hade kostym just av samma anledning som din blivande och han valde då att ha en väst och plastrong...bilder finns i galleriet
    Ja, skulle tippa på att det blir kostym, väst och plastrong till slut. Det blir nog skitsnyggt !
Svar på tråden Vilka brudgumskläder passar till min klänning?