• GladaEmma

Typsnitt

Vilket typsnitt använder ni på inbjudningar och program?

• Svar på tråden Typsnitt
  • Hemlig2009

Vi valde en en helt rak stil i versaler till själva texten medans våra namn står i snirkligare stil. Ungefär som bilden i mitt galleri.

• Kirsto

Glada Emma: Kolla in Amaze, Adorable, Adine Kirnberg eller kanske Wendy medium som vi använde. Jag tycker de är lite lagom snirkliga men inte svårlästa alls.

• Kirsto

Glömde säga att vi valde att ha ett typsnitt i rubriker (wendy medium i vårt fall) och garamond i brödtext.

• Villemoa

Synd bara att Adorable inte har å,ä,ö. Hittade heller inte Wendy medium och Garamond på dafont.com men du kanske hittade dem på nåt annat ställe?

• Kirsto

Villemoa: Jag håller med om att det är trixigare utan å ä ö! Jag brukar lägga till prickar där de behövs så att säga "för hand" i photoshop. Wendy medium hämtade jag på dafont, vad synd att den inte finns kvar! har du sökt på bara Wendy? Garamond är ett köpetypsnitt som följde med datorn. Egentligen inte så olikt times new roman, bara lite bulligare och gulligare.

• GladaEmma

Wendy var jättefin. Någon som hittat det gratis någonstans?

• GladaEmma

Har hittat Wendy nu, men den blir lite lite svårläst tycker jag. Det lutar åt Vivaldi för vår del =)

• Kirsto

Glada Emma: Ja, den blir lite för snirklig om man har all text i Wendy. Vivaldi är också fin!

• GladaEmma

Ska fixa till inbjudningarna snart. Ska bli så kul.

Idag är det sex månader minus en dag kvar =)))

• Kirsto

GladaEmma: Lyllos dig. Jag tyckte inbjudningskorten var den allra roligaste förberedelsen inför bröllopet. Fast jag är å andra sidan pysselpundare och pappersnörd så det är kanske inte så konstigt.

• GladaEmma

hahaha känner igen det lite måste jag säga =)

Kirsto skrev 2008-11-24 11:39:14 följande:
    GladaEmma: Lyllos dig. Jag tyckte inbjudningskorten var den allra roligaste förberedelsen inför bröllopet. Fast jag är å andra sidan pysselpundare och pappersnörd så det är kanske inte så konstigt.
  • Soares

vi använde scriptina och papyrus, se inbjudan + andra trycksaker i mitt galleri

Svar på tråden Typsnitt