• JustMeAndMyLove

Små presenter till gästerna?

Nått jag tycker är så himla kul är när man ser fester där det hänger en liten påse på varge stol eller står en presentpåse på allas tallrik med nått litet i.
    Vi kommer bara vara 25-30 personer så jag funderar på att försöka komma på någon minnessak som man kan göra billigt själv.

Ideer någon?

• Svar på tråden Små presenter till gästerna?
  • september2009bröllop

en miniram med något kärleksordspråk eller något citat från de där böckerna där barn säger saker om kärlek och så, typ boekn gamla tanter lägger inte ägg..

• JustMeAndMyLove

Ja men gud va bra! Jag älskar sånna där: Barn säger!

Har en bok hemma med bara sånna kommentarer!

Tack så mycket!

• skål

håller med om att det är jättekul med små presenter. Små dikter är ju en bra ide. Man kan ju skriva på nåt finare papper. Jag har helt spårat in på att göra bordsplaceringarna genom att skriva gästernas namn på vinglas. Som jag även tänkte att dekorera lite. Fick ideen när jag kollade i panduros katalog. Behöver inte bli så dyrt. Ikea har billiga glas. Tänkte att det blir en kul sak för gästerna att ta med sig hem oxå.

• JustMeAndMyLove

Ett tips om glas som jag gjorde på en fest.
    Om man häller vatten på en tallrik och socker på en annan så kan man vända glaset uppochner och doppa översta kanten först i vattnet och sen i sockret.

Kanske inte på det glas ni ska dricka vin med för lite socker får man i munnen när man dricker, men det är jättefint :)

skål skrev 2008-11-18 09:19:53 följande:
    håller med om att det är jättekul med små presenter. Små dikter är ju en bra ide. Man kan ju skriva på nåt finare papper. Jag har helt spårat in på att göra bordsplaceringarna genom att skriva gästernas namn på vinglas. Som jag även tänkte att dekorera lite. Fick ideen när jag kollade i panduros katalog. Behöver inte bli så dyrt. Ikea har billiga glas. Tänkte att det blir en kul sak för gästerna att ta med sig hem oxå.
  • Sofinka

Hade tänkt att sätta en liten påse eller ask vid varje plats fylld med vårt favvogodis- chokladdoppade nötter. De får dessutom tjänstgöra som placeringskort, hade vi tänkt!

• JustMeAndMyLove

Aaah, smart!

Sofinka skrev 2008-11-18 11:12:06 följande:
    Hade tänkt att sätta en liten påse eller ask vid varje plats fylld med vårt favvogodis- chokladdoppade nötter. De får dessutom tjänstgöra som placeringskort, hade vi tänkt!
  • Ally z

Vi har köpt celofan-påsar där vi har tänkt ha antigen godis, eller också om vi har tid dekorera tändsticksaskar-med våra namn fint skrivna och datum, eller med en bild på oss på ena sidan och sedan en fin dikt på andra. Till detta hade vi tänkt lägga i två värmeljus och knyta celofanpåsen med ett fint sidenband-Klart!

• agtiwi

Vi ska ha varsin fin chokladbit av dyrare sort, det tycker jag duger bra!

• Bluebride

Jag gör som skål

har målade terrakottakrukor med gästens namn som även e placerings"kortet" ev ha godis i

Svar på tråden Små presenter till gästerna?