• WifeJune2009

Smakråd - Gråtonad "tärn"klänning från Day? ok?

Hej,

Skulle behöva några korta råd.

Min tärna är en riktig puma och klär verkligen i det mesta, förutom "flickigt och sött" vilket gör t ex rosa satinklänningar lite olämpligt, passar inte henne helt enkelt. Vi har pratat om behigh/bruna färger innan som bra färger. Hon blir lätt brun och brukar kunna skifta mellan mörkt och ljust hår. Gröna ögon.

Sprang av en slump på två fantastiska klänningar från Day (danska märket), likadana i färgen, knälånga och grå (lite rök aktig nyans) som var mkt fina och min tärna tror jag skulle tycka de var superfina. Lite mer avspänd variant av klänning men fin kvalité och festaktig. Det blir troligen rosa ros/pion blandning i buketterna varför grått skulle passa mkt fint till.

Men till frågan; grått - till juni bröllop. Dessa klänningar är ju givetvis höst/vinter kollektion.

Trist?

Jag tror ju det skulle funka men skulle behöva några råd? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Smakråd - Gråtonad "tärn"klänning från Day? ok?
  • lottis77

Tycker det låter jättesnyggt! Helheten kommer ändå bli ljus när det är junibröllop. Stilrent och snyggt. Var hittde du dem? Särskilt en av mina tärnor är sådär sugen på de rosa satinklänningarna jag vill pracka på dem...

• WifeJune2009

Hej Lottis!

Tack.

De kommer från Day (egen butik) på NK i Sthlm.

Min tärnas mamma har lovat att ställa upp som sömmerska så det en egen variant troligen hellång i grå eller brunaktig nyans på köpt tyg. Samma kvinna gjorde hennes balklänning som var superfin, så det blir säkert fina fisken.

Hoppas att ni hittar "era" klääningar! Lycka till.

• Im yours

Det låter kanonfint tycker jag. Stilrent..... like that. Lycka till!

Svar på tråden Smakråd - Gråtonad "tärn"klänning från Day? ok?