Hur många är det som tar kvinnans efternamn?
Undrar bara om det är många här inne vars blivande man ska ta erat namn?
Känns som det inte är så värst många.
Har jag fel?
Undrar bara om det är många här inne vars blivande man ska ta erat namn?
Känns som det inte är så värst många.
Har jag fel?
By the way, vi bytte inte namn. Men kanske inte framtiden... Bor i London nu, men ska flytta till Sverige och da min man ar svartskalle sa kanske det ar lattare med jobb om han byter till ett svenskt efternamn. Fordomar fordomar...
Min karl kommer att ta mitt efternamn.
Har oxå pratat om detta, vi har båda två ovanliga efternamn...
Mitt efternamn bärs av ca 1087 i sverige och min sambos efternamn av ca 669...
Jag vill eg inte byta, då jag tycker om mitt efternamn, och många vet vem jag är med det namnet, medans sambon vill att jag byter,
jag har ff inte bestämt mig hur vi gör, men troligtvis så lägger jag till hans namn och behåller mitt som mellannamn...
Varfor kan man inte bara lata det vara som det ar??
Min man tog mitt efternamn,vi ville inte heller vara några svensson som gotlandsulrika skrev.
Min kvinnliga klasskompis man tog hennes. Vi kommer ta min fästmans eftersom det är ovanligare.
Sa vi ar ingen "riktig" familj..? :'-(
Borjar mer och mer vanja mig vid tanken att alla har olika.
Min syrras barn heter som sin pappa. Men dom ar ju inte mindre mina tjejer for det! Alla vet anda att dom ar "mina"...
Vi gifte oss i lördags, och min man tog mitt efternamn.
Min familj är unik med sitt namn oxå, så antingen blir det det eller så hittar vi på ett eget...blandning kanske!
Vi kommer att ha dubbel efternamn enligt mitt önskemål.
Då jag får mina föräldrars efternamn (mammas flicknamn och pappas) Annars ville han bara ha mitt.
När jag gifte mig första gången så tog min man mitt efternamn. Dels för att det är praktiskt att ha samma namn och dels för att barnen skulle få samma (ordning på) efternamn i båda våra länder.
Om jag gifter mig med min nuvarande pojkvän så kommer vi behålla våra efternamn.