• Martina 76

Fixa ett minnesalbum efter möhippan...

Hej!

Jag ska snart hippa min bästa vän och vill göra ett fint minnesalbum till henne. Någon som kan tipsa om var man kan köpa billiga grejer (gärna på internet) såsom mönstersax, lite paljetter, glitter figurer som man kan limma fast och, såklart, själva albumet.

• Svar på tråden Fixa ett minnesalbum efter möhippan...
  • LirreMagic

Kan tyvärr inte komma med något tips om de sakerna du söker
    Men av erfarenhet kan jag säga att bruden blir precis lika glad för ett album med "bara" bilder i som för att sånt "upp-piffat" du verkar vilja göra

• Joji

Fast det är ju även jättekul att sitta och fixa med albumet! Jag gjorde detta för en månad sedan åt min bästa vän - massa massa foton med bildtexter utskrivna på datorn, låttexter, servetter från kvällen osv. La ner åtskilliga timmar på detta, haha...

Har tyvärr inga tips, jag köpte mitt material på Panduro!

• passionsblomman

Det är väldigt roligt att göra sådant om man gillar att skapa! Och det brukar vara uppskattat av den som får det också.

Jag gjorde ett som bruden fick av oss som var med på möhippan. Hon fick det under middagen, utan omslagspapper-det blev jättekul för folk hängde runt albumet hela kvällen i omgångar och det blev mycket skaratt och prat runt det.

Tyvärr är allt sådant här material dyrt, och det kostar att köpa på sig. Men oftast går ju inte allt åt, utan man får samla på sig i pyssellådan allteftersom...

Svar på tråden Fixa ett minnesalbum efter möhippan...