• LB5

Är det någon som väntar med bröllopsresa?

Hej! Vi ska gifta oss i Augusti men skulle vilja åka på bröllopsresa till Alperna och åka snowboard tillsammans. Men det finns ju inte så mycket snö i Augusti... Är det någon som har väntat med att åka, men som känner att det hade varit roligare att åka direkt efter bröllopet (eller veckan efter...)?

• Svar på tråden Är det någon som väntar med bröllopsresa?
  • LirreMagic

Vi kommer att vänta med vår "riktiga" bröllopsresa ganska länge då jag pluggar fram tom juni 2011
    Blir en vecka eller en weekend direkt efter bröllopet och sen en härlig långresa när jag studerat klart

• J D

Vi kommer nog att vänta till vintern då det är skönast att åka bort från rusket. Troligen blir det Maldiverna eller liknande. Vi åker nog på weekend i Europa i sambandet med bröllopet i augusti.

• 090208

Vi kommer fa vanta over ett ar... :'( For min man hade inget pass ett tag, och nu ar det alldeles for kallt och trist i Paris. Det trakiga ar ju att vi fick Paris-biljetterna av vannerna, for dom visste att vi ville aka dit...

• 090208

Men anda, behover man verkligen en "brollops"-resa?? Om manga nu anda reser flera manader efter...

VAD ar egentligen en brollopsresa undrar jag. For oss kommer alla resor (hoppas jag...) vara plutti-nuttiga.

• Tooticki
    090208 skrev 2008-11-13 18:29:22 följande:
    Men anda, behover man verkligen en "brollops"-resa?? Om manga nu anda reser flera manader efter...VAD ar egentligen en brollopsresa undrar jag. For oss kommer alla resor (hoppas jag...) vara plutti-nuttiga.
    Det är lite så vi ser det också. Resa är ett av vårt största intresse och det kommer vi att göra så länge och mycket vi kan. Vi kallar det mest för bröllopsresa för att alla runt omkring oss gärna vill placera den i det "facket".
  • 090208

Jag vill att alla resor vi gor ska vara brollopsresor isf...

Mina paron akte pa brollops-weekend 25 ar efter dom gift sig!!! Sla det om ni kan! Dom fick en helg pa ett tjusigt hotell nara havet av oss barnen och sina foraldrar och syskon.

• Augusti2010
    090208 skrev 2008-11-13 18:29:22 följande:
    Men anda, behover man verkligen en "brollops"-resa?? Om manga nu anda reser flera manader efter...VAD ar egentligen en brollopsresa undrar jag. For oss kommer alla resor (hoppas jag...) vara plutti-nuttiga.
    För oss innebär bröllopsresan att man skämmer bort sig lite extra, lägger lite extra pengar på sådant man inte hade brytt sig om annars. Resor är ett stort intresse för oss också, men det blir liksom ingen back-packing i Thailand, även om vi tyckte det var fantastiskt. På bröllopsresan bokar vi allt i förväg (vilket är lyx bara det), lite finare hotell osv.
  • Plummis83

Vi kommer vänta! Gifter oss 4 juli men min sambo jobbar mkt under sommartid så sparar våran resa till nov/dec istället och åker iväg då. Inte bestämt resmål ännu men till något varmt iaf!!

• 090208

Ska man aka till nat soligt stalle, som ovanstaende, sa ska man ju aka nar det ar kallt och trist hemma...

• Mrs Mac

Vi gifte oss i Augusti och åker på bröllopsresa till Brasilien i December.
    Största anledningen till att vi väntade några månader är för jag slutar i skolan i dec och min man nyss hade börjat på ett nytt jobb när vi gifte oss.
    Vi har inte ångrat oss, utan längtar massor och tycker att det är roligt att ha något att se fram emot!

• Kärlekensskull

Vi kommer också vänta med vår bröllops resa.
    Vi gifter oss i Pingst Maj 2009 men vi kommer åka på bröllops resa i dec 2009. Största andlendingen till detta är att vi har en son på 2 år som vi inte vill lämna bort under vår bröllopsresa. Så vi kommer att åka själva på en weekend direkt efter bröllopet men sen till thailand med hela familjen.

• GoS09

Vi gifter oss i februari och kommer vänta med bröllopsresa av flera anledningar - dels jobbar min sambo som lärare och vill inte ta tjänstledigt för då blir ju resan extra dyr. Och så kan vi inte komma överrens om vart vi ska åka, haha... Samt så har vi inga pengar till en resa heller... Vi (mest jag) älskar att resa, kom hem från Italien för 3 veckor sedan och var till Sydamerika i somras så att det går ingen nöd på oss :D Jag skulle vilja få in både hans och mina önskningar till en resa... Han vill tex till Island och New York medan jag vill ha sol, värme och kultur - ex Mexico! Så jag försöker motivera/övertala honom till att vi först flyger till New York och är där ett par dagar (4-5) och sedan flyger vidare till Mexico o är där i 1,5-2 veckor. ;) Låter kanske egoistiskt av mig men måste ju satsa hårt (och landa mjukt), haha. :D

• F A M E

Vi kommer inte att åka alls på bröllopsresa. Inget vi tycker att vi behöver göra bara för att man gifter sig.

JOOO vi har råd men anser att de pengar kan man lägga någon annanstans där de passa bättre.

• anja1661

vi kommer åka ca 2månader senare...till bulgarien.
    vi kallar det för bröllopsresa eftersom det förmodligen blir den enda resan på lääänge som vi åker ensamma utan barnen.

vi kommer inte göra någon långresa då jag pluggar och har 2.5år kvar...

Svar på tråden Är det någon som väntar med bröllopsresa?