• Limbolight

Hjälp med inbjudan efter inställt bröllop!

Ställde in vårt bröllop i somras och har nu återupptagit planerna. Behöver hjälp med nått roligt sätt att "reinvite" gästerna om ni förstår... Vill inte lägga ut en massa pengar på inbjudningskort en gång till. Allt blir som det var tänkt den gången, bara annat datum och tid.

Några roliga tips??

• Svar på tråden Hjälp med inbjudan efter inställt bröllop!
  • Skåne09

Kanske en helt galen idé (då ber jag om ursäkt) kan ni inte göra det lite roligt och starta ett eget kedjemail? Ett sådant där som man ibland suckar över som säger gulliga saker och som man ska skicka vidare till 5 vänner och typ se hur många som svarar tillbaka att man är snäll. Min tanke... om ni har ett gäng vänner i er närhet som du kan prata med och sedan förse dem med ett roligt kedjebrev om att "allt är nu som vanligt/ vi vill gifta oss igen/ nytt datum" etc som de sedan skickar ut till ett antal av era gäster. Nu vet jag ju inte hur många gäster ni ska ha.. så blir det en lättsamt sak, men som i mailet blir ett OSA till er istället för att de på kedjebrevsmanér ska maila tillbaka om de tycker om er.

äh den är nog helt galen.. sorry, tihi

• Silla69

Tror folket kan ha kastat inbjudan inbjudan så jag hade skickat nya.

• Silla69

Tror folket kan ha kastat inbjudan inbjudan så jag hade skickat nya.

• Limbolight

Har de kastat min fina inbjudan får de skylla sig själva!!!!

Jag hade enormt jobb med att göra dem, och tänker INTE göra om det!

Nej.. det får bli nått annat.... fler idéer?

• Nocia

Men varför skulle folk ha behållit inbjudan om bröllopet blev inställt? Jag röstar också för julkortsidén.

• Limbolight

gjorde ett litet utkast nu...

Nu så....

NN & NN

XX Kyrka
    00 månad 200X kl 00:00

Efteråt blir det fest i Hmhmgården

"same procedure as last year..."

osa 00 månad 2009 tel.000-000 00

vad tycker ni om det?
    Vi bjuder i princip bara släkten och jag hoppas att de har sparat mina vackra inbjudningskort trotts allt..

kan ju skriva lite påminnelser på baksidan kanske..

• Zsarah

Gör lite som save the date kort men det är istället en enklare inbjudan?

• PennyJenny

Men jag förstår inte varför du tror att folk sparat inbjudningskort till ett bröllop när det blev inställt? Okej att du tycker de är fina och du lar ner skitmycket jobb på det, men jag tror inte att det hjälper jag tror inte att folk har sparat de inbjudningarna. Så om det var info på den inbjudan så bör du ha med den på en ny. Jag skulle inte lagt ner samma tid på det som de gamla, men se till att all nödvändig info är med är mitt råd. Räkna inte med något, det är bara att göra sig själv missnöjd.

• Troll1

Jag röstar för julkorten jag med! Lite överraskning blir det ju. Kan du photoshop så kan du göra ngt roligt med er inklippta i julkortet eller så.

• violla
    Limbolight skrev 2008-11-10 19:43:26 följande:
    gjorde ett litet utkast nu... Nu så....NN & NNXX Kyrka 00 månad 200X kl 00:00Efteråt blir det fest i Hmhmgården"same procedure as last year..."osa 00 månad 2009 tel.000-000 00vad tycker ni om det?Vi bjuder i princip bara släkten och jag hoppas att de har sparat mina vackra inbjudningskort trotts allt..kan ju skriva lite påminnelser på baksidan kanske..
    "same procedure as last year"
    ska ni ställa in i år också???
Svar på tråden Hjälp med inbjudan efter inställt bröllop!