• birgersgård

15/8-2009

Någon mer än jag som ska gifta sig denna dag?

• Svar på tråden 15/8-2009
  • birgersgård

Vad roligt! Vi ska gifta oss i slottsskyrkan och den är också mysig.

• emelieochlinus

Hej igen! har inte hängt på BT på ett tag men nu är jag tillbaks
    Vi har bokat kyrka, festlokal, caterinfirma, präst, DJ, fotograf, frisör, make-up. Och så har jag köpt min älskade Maggie Sottero-klänning, brudskor och tiara.
    Jag tror det är en god idé som ni skrev att skicka ut save-the-date-kort om man har gästlistan spikad. Folk kan ju få för sig att boka semsestrar och annat hur tidigt som helst annars. Får se om vi tar oss för att göra det.

• birgersgård

När kommer ni att skicka ut inbjudningskorten? Vi hade tänkt skicka dem i mars.

Nu har jag också köpt min drömklänning och tiara. Det blir en Alredo Angelo-klänning.

• emelieochlinus

jag tror att vi kommer skicka ut dem i april/maj om vi skickar ut save the date-kort först. Annars tror jag det är bra att vara ute i god tid med inbjudningarna, typ februari redan kanske??

• emelieochlinus

Birgersgård: Ditt galleri är inte synligt. Skulle vara kul att se din klänning!
    Om du vill göra det synligt så klicka på "min sida" där uppe. Då kommer det nästan längst ner i vänsterkantens meny upp "kontoinställning" och under det "inställningar". Om du klickar på där så kan du sen bocka för vad du vill att andra skall kunna se, till exempel galleri.

• birgersgård

Hej emelieochlinus

Nu har jag gjort inställningarna. Hoppas mina bilder syns nu!
    Tack för hjälpen!

• birgersgård

Flyttar upp tråden lite...

En nyfiken fråga till er alla: varför valde ni att gifta er 15/8? För vår del "bara blev det så"...

• Cape

Vi gifter oss också den 15/8-09!

Det blir bröllop i Stockholms skärgård.

Lokal blir ju enkelt eftersom vi gifter oss i trädgården, festen blir i ladan som är inredd. Det har varit ett stort bröllop i denna lada innan så det mesta finns. Får komplettera med mer porslin samt glas. Vigselförrättare är också bokad. Samt att jag bokat in mig och min syster på en salong för att fixas till i hår samt make up. Var och provade klänning men kan inte bestämma mig... (Vet inte ifall jag ska köra lång eller kort klänning.)

Valde detta datum med tanke på våra gäster, då de flesta går tillbaka till jobbet efter denna helg. Så att man inte "krockar" med så mångas semester.

Var åker ni på bröllopsresa? Vi tänkte vara borta 5 v, åker nog på måndagen efter bröllopet. Förlag?

• birgersgård

Det var ungefär så vi tänkte med, att de flesta nog har haft sin semester då...

Vi gifter oss i en slottskyrka, har festen i en seglarklubbs lokal vid havet, bjuder på italiensk buffé. Allt detta är bokat liksom fotograf, DJ, make up och frisör. Hur mycket får du betala för hår och smink? Sedan är klänningen, skorna, väska köpt. Hur många gäster ska ni bjuda?

Vi pratar om att åka till Grekland eller ta en kryssning men det blir senare under hösten. Vi har siktat oss in på Karibien eller Västindien.

• Cape

Salongen verkar ha flera olika "paket": Stora,mellan och lilla brudpaketet. 2500, 3000 och 4000kr, beroende på vad man vill göra.

Jag kör nog Mellan som inkluderar Håruppsättning, makeup, konsultation och naglar. Salongen heter Envy me och de finns precis där jag bor. Konsultation ska jag på ca en månad innan.

Tänkte också först ha buffé men kom på att jag inte vill att alla ska springa omkring utan hellre sitta lugnt under middag och tal. Misstänker nämligen att de som äter kommer i otakt med varandra. När några vill hämta för andra gången så har de sista inte ens hunnit ta mat en gång etc.

Alltså ska vi ha sittande bord där det finns uppläggningsfat med mat och dryck. ca 10 pers på varje bord. (Rektangulära bord)

Vi ska ha ca 120 gäster.

Mysigt med Karibien och Västindien! För oss lutar det åt att åka till Australien och därefter ut i Stilla havet med lite härliga öar. Ev med avslut någonstans i mellanamerika. Svårt att veta hur länge man kommer vilja stanna på varje ställe, vill inte känna oss stressade men det är å andra sidan kul att se så mycket som möjligt när man ändå är ute och far....

Vet av erfarenhet att vi vill se ALLT när vi är på semester så vi får se hur det blir.

• lindaochroger

Hej!
    Vi gifter oss också den 15/8 -09! Har precis registrerat mig här, börjar inse att det kanske är dags att börja planera, bröllopet fixar sig ju tydligen inte av sig självt;) Kyrka och festlokal är bokat, annars är det mesta än så länge blankt... Kommer nog ha massa frågor ju längre tiden går, kul att följas åt och dela tips och idéer! Kram Linda

• emelieochlinus

kombinerade Save-the-date- och julkort utskickade! Roligt att få en massa positiv respons från folk

• birgersgård

Grattis till er lindaroger och välkomna hit! Vi ligger just nu lågt med planeringen eftersom vi har bokat det mesta,men vi tittar nu på inbjudningskort.

Kul om så många par som möjligt följs åt inför denna dag:)

• birgersgård

Hej alla!

Har ni skickat era inbjudningskort än? Hur går det i övrigt för er i planeringen?

Vi letar fortfarande efter en solist och transport från kyrka till festlokalen.

• RTBW

här kommer ett till par, vi
    har hängt på 1:a augusti trådarna men
    nu måste vi byta datum och på fredag vet vi
    om det blir den 15:e, men vi hoppas på det.

• Mrs4ever

Här är ett till par.

Den 15 Augusti smäller det.

Vi har bokat festlokal (där allt ingår)
    Försöker hitta det bästa stället för vigseln, gärna ute - borgerlig.
    Gjort inbjudningskortsmall, ska bara kolla igenom gästlistan och diskutera de sista frågetecknen, sedan blir det att pyssla och skicka.
    Påbörjat festprogram.
    Tittat ut ringar.
    Idé till bukett o blommor

• julilöfte

Hej
    Vi gifter oss också den 15 augusti.
    Jag är så glad, igår beställde jag min klänning och det känns helt underbart skönt.
    Festlokal är bokad
    Kyrka och präst är klar
    Vi har hittat näbbklänningar och kläder till min blivande man
    Inbjudningskorten är påbörjade och jag har skickat efter "Tillsammans" frimärken från posten - jättesöta.
    Bestämt oss för ringar
    Börjat med festprogrammen och bordsplacering ( fast att jag inte har någon aning om vilka som kommer...)

Vi har köpt bruna löpare som ska ligga tvärs över borden, så att en löpare räcker till två personer. Hade sånt flyt att jag hittade precis den färgen och längden på löparna för halva halva priset på Nisses i Smedjebacken!

I stället för placeringskort har jag skickat efter zinktags som vi ska skriva gästernas namn på. På dessa ska det sitta hjärtan av ståltråd med silverpärlor och röda pärlor som jag sitter och grejar med på kvällarna när våra tjejer har somnat... Dessa ska sedan viras fast med någon slags tråd på bruna servetter, tror att det blir bra. Har tänkt att ha rönn som övrig bordsdekoration med både bär och blad, men om det blir ett dåligt rönnår så kommer vi att ha murgröna och röda rosor. Stora vita blockljus mellan bladen.
    Det känns som att vi har rätt bra koll på hur vi vill ha det och det känns bra.
    Men det finns ju mycket annat att göra också...

Svar på tråden 15/8-2009