• F A M E

Hur ska ni göra när ni berättar för era mammor/svärmor?

Ja hur gör man nu igentligen, när man ska berätta att vi planerar att gifta oss nästa år.

Ska man bjuda in dem allesammans på en middag/fika och då berätta. Eller ska man åka till enskild var och en för att berätta hur vi hade tänkt göra nästa sommar.

Jag tycker att de känns så svårt att berätta detta. Hur tänker ni göra?

Vad jag vet så måste i alla fall min mamma veta detta innan inbjudningskorten går ut. Annars så får man ju höra om denna handling i hela mitt liv ut med henne vid min sida. *suck*

• Svar på tråden Hur ska ni göra när ni berättar för era mammor/svärmor?
  • Tizia

Hej, vi ska bjuda hem svärföräldrar och föräldrar på fika och då får dom sina inbjudningskort... Det är svårt hur man ska berätta men så blir det troligtvis för oss, om det inte dyker upp ngt annat bra tips här... Vad tycker ni om den idéen?Känns lättare att lämna korten än att bara berätta sådär rätt upp å ner =) Vi vill gärna att dom ska få reda på det samtidigt oxå..

• F A M E

De låter som en jättebra ide. Dock så måste jag då sätta fart och börja fixa våra inbjudningskort som jag inte riktigt vet hur dem ska se ut ännu.

• Småland09

Mina föräldrar bor 30 mil bort, så jag tänkte faktiskt berätta det på telefon.. ska dit om 2 helger men vill åka o titta på lokalen dagen efter och då vill jag inte att mamma ska vara i chocktillstånd fortfarande :)

• Kjell Präst

Jag ringde mamma och sa "Vi ska döpa dottern den 27 november och då tänkte vi passa på att gifta oss" "Jaha", sa mamma då och sedan var det gjort

• Tizia

FAME: Har du tänkt göra dom själv eller beställa ? Funderat på färgtema ? När är bröllopet ? Massa frågor =) Jätte kul att göra inbjudningskorten, men det tar mycket tid. Tror jag lagt ner minst 45 minuter på varje kort å då har killen vart med å pysslat. "Bara" festprogram & tackkort kvar. Funderar på att hoppa över program i kyrkan faktiskt...

• LirreMagic

Vi bjöd hem våra föräldrar på förlovningsmiddag för att fira vår förlovning men då hade vi inte bestämt datum för bröllopet. När vi väl hade bestämt datum så berättade vi det när vi pratade med dem nästa gång, jag kommer inte ihåg om det var över telefon eller IRL men hur som helst var det ingen big deal att berätta, de blev så glada.

• F A M E

Nja vi har inte hittat något kort som faller i vår smak om vi ska beställa dem. Och ska vi göra egna så måste vi nog komma på ganska snart hur dem ska se ut. Vi ska gifta oss den 31 juli 09, så de är ett tag kvar. Men efter som jag känner mig så ta fatt, när dem inte vet någonting om detta. Så funderar vi på att meddela dem innan jul i alla fall. En del av vår planering hänger lite på dem faktiskt.

Vi har färgtema klart, kyrka och lokalen efteråt är bokad, prästen tillfrågad. Gästlistan så gott som färdig och folket är utplacerade redan. Buketten färdig sitter dock i mitt huvud och ska förmedlas till floristen. Tårtan klar och har skickat bild på dem till vår konditor för budget samt tips.

Tizia skrev 2008-11-04 10:47:21 följande:
    FAME: Har du tänkt göra dom själv eller beställa ? Funderat på färgtema ? När är bröllopet ? Massa frågor =) Jätte kul att göra inbjudningskorten, men det tar mycket tid. Tror jag lagt ner minst 45 minuter på varje kort å då har killen vart med å pysslat. "Bara" festprogram & tackkort kvar. Funderar på att hoppa över program i kyrkan faktiskt...
Svar på tråden Hur ska ni göra när ni berättar för era mammor/svärmor?