• 27juni2009

Fotografering.....

Hur har ni andra gjort/tänkt angående fotografering?
    Egentligen skulle jag vilja ha med en fotograf mer eller mindre hela dagen, MEN de blir för dyrt för oss att nyttja en proffs fotograf en hel dag. Så nu är ett annan alternativ på tal proffs fotograf som tar "porträtt bilder" och en amatör som tar resterande bilder.
    MEN hur har ni andra tänkt o gjort? Har ni fotat innan elelr efter vigsel o om ni fotat efter vad har era gäster gjort under tiden? hur lång tid tog er fotografering?
    Kanske någon som kan tipsa om fotograf i kristianstads trakten?

• Svar på tråden Fotografering.....
  • 27juni2009

puff puff, nån har väl en åsikt eller en upplevelse här?

• Soon and very soon

japp, proffs som tar porträtt 0ch kyrka. resten blir bra endå!

• ElinPierre

Vi kommer att ha vår fotograf hela dagen, hon är superduktig och tar 7500 kr(hon åker runt i hela Sverige, så vill du ha namna och länk så hör av dig!)! Vet inte vart er budget ligger men vi valde att lägga mycket pengar här, och nu redan innan känns det helt rätt!

Våra traditionella "bröllopsfoton" kommer vi att ta innan vigseln. Och jag trir att vi skulle börja runt 13 och vigseln börjar 15.

• 27juni2009

fler tankar- åsikter?

• september2009bröllop

vi kommer ha våran fotograf från och med förberedelserna fram till vigseln

vi kommer ta kort före vigseln.. dels för jag inte vill va rödögd och glåmig på korten samt att jag inte vill att gästerna ska behöva vänta på oss

• Robina67

Vi hade hyrt in en fotograf till fotografering utomhus 1 1/2 timme innan vigseln, och sen var han med under själva vigselni kyrkan och fotade och sedan bilder på alla gästerna o när vi satte oss i limousinen.
    Och innan när jag sminkades o blev fin i håret, fotade min syster en del kort, och sedan under själva middagen. Fick ihop hur många jättebra bilder som helst!

• chamor

Vart bor ni? Har läst här på BT om en Annelie Malmgren som bara tar några tusen för en heldag. Hon bor i skåne men ni kan ju säkert kolla med henne. Tror hon har en egen blogg om ni gogglar! Du hittar nog trådar här på BT då också för det pratas rätt flitigt om henne

• lisen85

vi ska ha med fotograf hela dagen, blev inte så dyrt plus att det ingår en secret box också vilket min gubbe inte vet nått om ;)

• Igia

Vi har en fotograf som kommer till kyrkan och fotar utanför, sedan tar vi porträttbilder efter vigsel och så följer hon med till lokalen och fotar lite där i kanske en halvtimme innan midda. Har inte exakt pris än men det kommer bli ca 4000kr.

Under tiden vi fotas kommer våra gäster att åka till hotellet och lämna bilen, ta sig till lokalen äta lite snittar, dricka lite, gå tipsrunda tex. Vi har inte allt spikat än

• LindaMattis

Vi Har en som filmar hela dagen från vi stiger upp till sista gästen går på festen. Han har Dessutom med sig en stillbildsfotograf som vi ockå har precis hela dagen. Vi betlar ensadt 12000 kr för detta. Hittade honom på bröllopsmässan här i skåne, så vi fick mässpris. Så bröllops mässor är ett hett tips där många proffs erbjuder mässpriser o extra erbjudande!

• Novemberbröllop08

Vi kommer ha en fotograf med hela dagen, 15-natten. Innan vigseln ska vi ta porträttbilder då det är för mörkt att ta såna bilder vid kyrkan. Efter vigseln kommer vi ta några fler bilder inne i kyrkan och utanför, så gott det går. Då ska våra gäster bege sig till lokalen, dricka champange och gå tipsrunda, sen kommer vi och det blir lite mingel innan middagen.

• Comfortably numb

vi har fotograf hela dagen... dyrt, men sååå värt det efteråt! bilder är viktiga för oss båda! men om jag var tvungen att minska den delen av budgeten skulle jag åtminståne se till att ha en riktigt duktig fotograf på parbilderna...

• LirreMagic

Vi kommer att ha en proffs-fotograf från ca 13 tiden till och med första timmen på middagen. Det kostar ganska mycket, men vi tycker absolut att det är värt det. Vi kommer att ta bilderna innan vigseln då vi inte vill känna samma "stress" som det kan bli när man har väntande gäster

• Fru violett

Vi hade fotograf hela dagen... och kunde köpa rättigheterna till bilderna och själva framkalla, göra uppförstoringar, tackkort osv. SÅ värt det!!!! kan fortfarande får för mig att "ja just ja, den där bilden kanske jag ska förstora upp och ha på väggen ett litet tag?" Ångrar det aldrig!!

• JustMeAndMyLove

Varför inte kolla med lokala gymnasium efter folk som går Foto/Film utbildning?
    En lärare kan säkert rekomendera någon elev för "amatörfotograferingen"

Jag gjorde en del fotande på festen och sen gjorde jag också en dokumentär utomlands efter enbart gymnasial utbildning och alla blev väldigt nöjda :)

Kan vara en bra budgetlösning :)

• gotlandsulrika

För oss är fotograf bland det viktigaste och vi ska ha med vår hela dagen.

Boka ett proffs för porträtten och ta bilderna då ni har gott om tid så ni inte känner er stressade. Det är väl individuellt hur lång tid fotograferingen tar, men räkna med en timme, minst.

Kanske engångskameror vid borden kan vara ett alternativ?

Svar på tråden Fotografering.....